UAZ Hunter Expedition to leciwa, ale wciąż atrakcyjna terenówka z Rosji

UAZ-y w Polsce kojarzą się głównie z radiowozami milicji oraz wysłużonymi pojazdami służb leśnych. Zadbane egzemplarze stanowią dziś prawdziwą rzadkość. Mało kto jednak wie, że auto nadal można kupić w salonach, tyle że rosyjskich. W gamie zadebiutowała właśnie nowa wersja Hunter Expedition.

Niektórym ten widok może przypominać dzieciństwo.Niektórym ten widok może przypominać dzieciństwo.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

UAZ Hunter jest lekko zmodernizowanym wydaniem modelu 469 produkowanego od 1972 do 2007 roku. To wyjątkowo proste, ale dzielne auto terenowe, które nadal cieszy się sporą popularnością na rodzimym rosyjskim rynku. Hunter właśnie doczekał się ciekawego wydania Expedition, które wygląda zaskakująco atrakcyjnie i kusi kilkoma przydatnymi dodatkami.

Ci, którzy zdecydują się na ten wariant, poza brakiem luksusów, mogą spodziewać się m.in. sztywnego dachu, nowego zawieszenia z prześwitem zwiększonym do 241 mm i stalowych felg ubranych w terenowe opony BF Goodrich T/A.

Wnętrze ze stalowym kokpitem nie rozpieszcza komfortem, ale już fotele wyglądają całkiem współcześnie. Na uwagę zasługują również dodatkowe gniazdka elektryczne w pobliżu zderzaków, pozwalające np. zamontować wyciągarki.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Cała reszta to stary, dobry UAZ, co oznacza napęd 4x4 z reduktorem i blokadą tylnego dyferencjału oraz benzynowy silnik o pojemności 2,6 litra, który generuje 128 KM mocy i 203 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Za przeniesienie napędu odpowiada 5-biegowa przekładnia manualna.

To wspaniała odskocznia od współczesnych, nierzadko przesadnie skomplikowanych aut tworzonych pod dyktando ekologów i specjalistów od bezpieczeństwa. Prosty, uczciwy samochód za rozsądne pieniądze. W Rosji Hunter Expedition został wyceniony na 899 910 rubli, czyli - w przeliczeniu na złotówki - około 49 tys. zł.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić