Tylny napęd i sześciocylindrowe silniki. Mazda szykuje nowego SUV-a CX-50?

Mazda niezmiennie idzie pod prąd. Podczas gdy większość producentów oferuje coraz mniejsze silniki, a tylnonapędówki zastępuje prostszym przednim napędem, Japończycy rzekomo szykują coś innego. Świadczą o tym przecieki dotyczące nowego SUV-a CX-50, który ma trafić na rynek w 2022 roku.

Obecna generacja Mazdy CX-5 może mieć naprawdę ciekawego następcę.Obecna generacja Mazdy CX-5 może mieć naprawdę ciekawego następcę.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

CX-5 to ważny model w ofercie Mazdy zarówno w Europie, jak i USA. Auto, którego pierwsza generacja zadebiutowała w 2012 roku, 5 lat później doczekało się solidnej modernizacji i kolejnej odsłony. Zgodnie z 5-letnim cyklem, następcę powinniśmy ujrzeć w okolicach 2022 roku. Czego powinniśmy się po nim spodziewać?

Portal CocheSpias.net dotarł do interesujących przecieków z japońskiego rynku, wedle których nowy SUV Mazdy ma być prawdziwą rewolucją. Producent zamierza podkreślić ważne zmiany nową nazwą - CX-50 zamiast dotychczasowego CX-5. W planach są również podobno dużo większe silniki i napęd na tył.

Na liście jednostek przedstawionej w nieoficjalnych dokumentach znajdziemy diesla Skyactiv-D o pojemności 3,3 litra oraz 3-litrowy motor benzynowy wykorzystujący tzw. miękką hybrydę i 48-woltową instalację elektryczną.

Co ważne, diesel ma generować 285 KM i aż 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Moc w benzyniaku będzie identyczna. Moment obrotowy wyniesie natomiast 340 Nm. W gamie zagościć mają także mniejsze silniki - 2,5T 230 KM, 2,5 Mild Hybrid 190 KM oraz diesel 2,2 190 KM.

Wszystko to zapowiada się naprawdę ciekawie. Choć Mazda na razie nie potwierdziła nieoficjalnych doniesień, wiadomo, że nazwa CX-50 została zarejestrowana w 2019 roku. Prawdopodobnym jest więc, że producent prędzej czy później ją wykorzysta.

Jeśli najnowsza odsłona SUV-a faktycznie dostanie sześciocylindrowe silniki i napęd na tył, będzie można mówić o prawdziwej rewolucji. W USA takie auto mogłoby konkurować np. z nieco większym Fordem Explorer także oferowanym w wariancie tylno i czteronapędowym. Czy tak będzie? Czas pokaże.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów