Trzeci pas na A4. Wiemy, kiedy ruszy budowa

Zgodnie z wcześniejszymi komunikatami GDDKiA autostrada A4 w przyszłości stanie się drogą 3-pasmową. Rozpoczęcie budowy jest jednak uzależnione od innych, powiązanych inwestycji, w tym od budowy północnej obwodnicy Krakowa. Jeśli te zakończą się zgodnie z planem, prace nad trzecim pasem wystartują już w 2025 roku.

Trzeci pas ma usprawnić poruszanie się autostradą A4.Trzeci pas ma usprawnić poruszanie się autostradą A4.
Źródło zdjęć: © fot. GDDKiA
Aleksander Ruciński

Autostrada A4 jest nie tylko najdłuższą, ale i najbardziej obleganą trasą szybkiego ruchu w Polsce. 667-kilometrowy odcinek łączący zachodnią i wschodnią granicę państwa w przyszłości ma zyskać trzeci pas, choć nie na całej długości. Wstępnie mowa o odcinku od Tarnowa do węzła Krzyżowa na Dolnym Śląsku. Obie lokalizacje dzieli około 400 km, co oznacza, że inwestycja będzie kosztowna i czasochłonna. Kiedy możemy liczyć na jej rozpoczęcie?

Tomasz Pałasiński, dyrektor krakowskiego oddziału GDDKiA rzucił nieco światła na sprawę, wypowiadając się na antenie Radia Kraków. Przyznał, że start budowy trzeciego pasa na A4 jest uzależniony od pobocznych inwestycji związanych z tą trasą. Mowa m.in. o budowie północnej obwodnicy Krakowa i drogi S7 na odcinku Kraków — granica województwa świętokrzyskiego.

"Będziemy mogli wtedy ten ruch przerzucić na północ Krakowa, odciążając południe i ruszyć tam z robotami, myślę, że już po 2025 roku" - mówił Tomasz Pałasiński. Najbliższe 4 lata zostaną natomiast wykorzystane na stworzenie projektu i przygotowanie dokumentacji.

Warto wspomnieć, że poza trzecim pasem na autostradzie A4 powstaną także nowe węzły — Kraków Balice i Kraków Południe. Jeśli przewidywania dyrektora się sprawdzą, wszystkie prace powinny zakończyć się maksymalnie w 2030 roku.

Wybrane dla Ciebie

Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam