Trudno w to uwierzyć, ale Lancia sprzedaje się lepiej niż Alfa Romeo

Lancia? Ta marka jeszcze istnieje? Zapewne wielu z was zada sobie podobne pytanie. Odpowiedź brzmi: istnieje, ale tylko we Włoszech. W dodatku oferuje zaledwie jeden model jakim jest Ypsilon. Mimo to w wynikach europejskiej sprzedaży wyprzedza całą gamę Alfy Romeo.

W 2016 roku Ypsilon został poddany liftingowi, co pomogło podtrzymać zainteresowanie klientów.W 2016 roku Ypsilon został poddany liftingowi, co pomogło podtrzymać zainteresowanie klientów.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Lancia to firma, która dała nam Deltę Integrale, Stratosa i Fulvię, a poza tym zapoczątkowała wiele rozwiązań stosowanych po dziś. Wiecie, że Lancia Lambda była pierwszym, seryjnie produkowanym samochodem z nadwoziem samonośnym? Mimo to włoska marka zawsze należała do niszy i nigdy nie odnotowała oszałamiających wyników sprzedaży.

Ostatecznie doprowadziło to do jej marginalizacji. Ofertę ograniczono do jednego rynku i jednego modelu. Mowa o miejskim Ypsilonie oferowanym wyłącznie we Włoszech. Wiele osób może nawet nie zdawać sobie sprawy z istnienia takiego pojazdu, a mimo to sprzedaje się on lepiej niż wszystkie alfy romeo razem wzięte.

Obecnie w gamie Alfy znajdziemy Giuliettę, Giulię i Stelvio. W pierwszej połowie 2019 roku cała trójka trafiła do 27 702 europejskich klientów. Nie jest to zbyt oszałamiający wynik, a wygląda on jeszcze marniej, gdy zestawimy go z Lancią.

Ypsilon w samych tylko Włoszech sprzedał się w liczbie 34 700 egzemplarzy. Na Półwyspie Apenińskim uwielbiają ten model, choć nie należy on już do najmłodszych - obecna generacja zadebiutowała w 2011 roku.

Połączenie praktyczności 5-drzwiowego nadwozia z włoskim stylem i niewielkimi wymiarami najwyraźniej trafia do włoskich serc, co powinno cieszyć także wszystkich Polaków - Ypsilon jest bowiem produkowany w tyskiej fabryce FCA, tuż obok Fiata 500. Sukces Lancii rzuca jednak światło na nie najlepszą sytuację marki Alfa Romeo.

Giulia nie spotkała się z aprobatą klientów, Giulietta jest już zbyt leciwa by dotrzymać kroku konkurencji, a Stelvio, mimo przynależności do modnego segmentu SUV-ów także nie zachwyca wynikami sprzedaży. Alfa Romeo potrzebuje kolejnych nowości, bo w innym przypadku może szybko podzielić los Lancii.

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów