Trochę mało – Project Kahn California (2011)

Właśnie tak można napisać o ilości zmian zastosowanych w Ferrari California. Przerabiane przez wielu tunerów sportowy roadster-coupé z Włoch tym razem stawiał ostry opór mechanikom z Wielkiej Brytanii. Co zatem im się udało?

Obraz
Olgierd Lachowski

Właśnie tak można napisać o ilości zmian zastosowanych w Ferrari California. Przerabiane przez wielu tunerów sportowy roadster-coupé z Włoch tym razem stawiał ostry opór mechanikom z Wielkiej Brytanii. Co zatem im się udało?

Ano, udało się zmienić koła. Zamiast seryjnych 19-calowych felg Kahn Design zastosowało 21-calowe walce Monza z przodu i aż 22-calowe na kołach napędowych. Niestety nie wiemy, jakie opony zostały wciśnięte na felgi.

Obraz

W kabinie zmienił się nieco wygląd zarówno kierownicy, jak i deski rozdzielczej. Pewne zmiany zaszły też w systemie multimedialnym. Że zastosowano takie zmiany, musimy firmie tuningowej wierzyć na słowo, bo nie raczyła ona zaprezentować nam zdjęć ulepszonej kabiny pasażerskiej.

Ze zmian mechanicznych odnajdziemy nowe zawieszenie przygotowane przez inżynierów Project Kahn. Po raz kolejny nie ma jednak żadnych konkretnych informacji, co i w jakim stopniu się zmieniło. Tuner ulepszył też system kontroli trakcji F1 –Trac.

Silnik pozostał nietknięty. Mamy zatem nadal do czynienia z widlastą ósemką o objętości skokowej 4,3 l wyposażoną w płaski wał korbowy. Motor ma moc 460 KM przy aż 7750 obr./min i maksymalny moment obrotowy 485 Nm przy 5000 obr./min.

Obraz

Dzięki temu silnikowi Ferrari California przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,10 s oraz osiąga prędkość 310 km/h.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, F142
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4297 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 460 KM przy 7750 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 107,05 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 485 Nm przy 5000 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 390 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 21” Monza
  • Koła tylne: 22” Monza

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1810 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,94 kg/KM
  • Długość: 4563 mm
  • Szerokość: 1902 mm
  • Rozstaw osi: 2670 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,10 s
  • Prędkość maksymalna: 310 km/hblock position=\inside7427/block

Źródło: carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów