Trochę luksusu dla każdego [cz.2]

Po pierwszej części artykułu przyszedł czas na kolejną. Na wstępie chciałbym nawiązać do kilku opinii, których autorzy zauważyli, że niektóre z aut w zestawieniu nijak mają się do luksusu o którym mowa w tytule. Trzeba zaznaczyć, że nie chodziło tutaj o luksus w pojęciu dosłownym, stąd też w zestawieniu znalazły się także auta nieposiadające złotych klamek. Chodzi raczej o samochody, które swego czasu były niedoścignionym marzeniem dla wielu z kierowców, a dziś dostępne są dla przysłowiowego Kowalskiego.

Maciej Choptiany

Kolejną pozycją w zestawieniu jest BMW serii 7. Flagową limuzynę BMW wyprodukowaną w drugiej połowie lat 90-tych kupimy już za około 10tys. zł. Na bardziej zadbane i lepiej wyposażone egzemplarze z końca produkcji trzeba wydać jednak ponad 20tys. Model E38 ceniony jest przez fanów marki ze względu na swoją klasyczną stylistykę. Jest to bowiem ostatnia seria 7 zaprojektowana z zachowaniem niemieckiego konserwatyzmu producenta z Monachium. Jeśli chodzi o wyposażenie, już w latach 90-tych w tym segmencie montowano elementy o których dziś w niektórych nowych autach możemy jedynie pomarzyć. Oprócz skórzanej tapicerki, automatycznej, strefowej klimatyzacji i czujników parkowania, które znajdziemy w większości egzemplarzy E38, na liście wyposażenia dostępne były także m.in. tuner telewizyjny, telefon pokładowy czy lodówka na butelkę szampana.

BMW 740i (E38)
BMW 740i (E38)

Odwieczny konkurent serii 7, czyli Mercedes klasy S. Model W140, czyli S-klasa, produkowana w latach 91-98 nie zapewni nam tyle radości z jazdy co BMW, lecz przez fanów samochodów z gwiazdą na masce ceniony jest przede wszystkim dzięki wysokiemu komfortowi podróżowania jaki oferuje. Ze względu na wysokie koszty eksploatacji auto nie jest bardzo popularne na polskich drogach. Ceny W140 zaczynają się już od ok. 12-15tyś., lecz na lepiej utrzymane i wyposażone egzemplarze trzeba wydać ponad 20tyś. zł. Jeśli chodzi o wyposażenie, myślę, że nawet najbardziej wymagający będą zadowoleni.

Mercedes S600 (W140)
Mercedes S600 (W140)

Poruszając się nadal w segmencie limuzyn, natrafić możemy na Jaguara XJ. Jeśli szukamy dużej i komfortowej limuzyny, a nie chcielibyśmy ograniczać się do tego co proponują nam niemieccy konkurenci, XJ jest właśnie dla nas. W porównaniu do limuzyn z Monachium, Stuttgartu lub Ingolstadt Jaguar potrafi być bardziej „temperamentny”. Użytkownicy chwalą go bowiem, za wysoki komfort, niepowtarzalną stylistykę, lecz nie usłyszymy od nich, że jest niezawodny. Dlatego kupując Jaguara XJ szczególną uwagę zwróćmy na jego stan techniczny i to czy poprzedni właściciel przypadkiem nie oszczędzał na jego serwisie. Dobrze utrzymane egzemplarze XJ-a, pochodzące z drugiej połowy lat 90. kupimy już za około 20tyś. zł. Musimy jednak pamiętać, że w tym przypadku zakup zadbanego egzemplarza niekoniecznie uchroni nas przed częstymi wizytami u mechanika.

Jaguar XJ
Jaguar XJ

Ciekawym autem, uchodzącym za kultowe i powoli stające się klasykiem jest na pewno Saab 900. Popularna 900-ka lub, większy brat 9000 to auta, które na pewno dadzą nam wiele radości z jazdy i pozwolą wyróżnić się na drodze oryginalną stylistyką. Mając do wydania ok. 15tys. zł jesteśmy w stanie kupić naprawdę dobrze utrzymany i nieźle wyposażony egzemplarz. Jeśli ktoś nie potrzebuje auta do jazdy na co dzień godne polecenia są także starsze modele Saab’a. W tym przypadku jednak zakup godnego uwagi egzemplarza będzie graniczyć z cudem, a jeśli już uda nam się taki znaleźć to z pewnością słono za niego zapłacimy. Jeśli chodzi o klasyczne modele szwedzkiego producenta najbardziej poszukiwane na rynku wtórnym są dobrze wyposażone wersje z benzynowymi turbodoładowanymi silnikami.

Saab 900 Turbo
Saab 900 Turbo

W każdym z przedziałów cenowych znajdziemy jeszcze wiele innych ciekawych, klasycznych modeli samochodów, które dadzą nam o wiele więcej radości z jazdy i satysfakcji z posiadania nietuzinkowego pojazdu niż kosztujące podobną kwotę samochody z młodszych roczników. Posiadanie takiego auta wiąże się oczywiście z pewnymi wyrzeczeniami i nierzadko z nieco większymi kosztami eksploatacji, ale jeśli chcemy posiadać nietuzinkowe auto i wzbudzać podziw innych kierowców musimy się z tym liczyć.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy