Transporter Sportline X - ja też jestem "szalony"!

Dwa tygodnie temu opisywaliśmy zwariowanego Forda Transita SportVan. Wygląda na to, że Niemcy postanowili powalczyć o brytyjskich świrów i teraz to oni zaoferowali im "agresywniejszą" wersję Transportera. Niestety niemiecki konserwatyzm dał o sobie znać.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Dwa tygodnie temu opisywaliśmy zwariowanego Forda Transita SportVan. Wygląda na to, że Niemcy postanowili powalczyć o brytyjskich świrów i teraz to oni zaoferowali im "agresywniejszą" wersję Transportera. Niestety niemiecki konserwatyzm dał o sobie znać.

Transit SportVan przyozdobiony był dwoma pasami przecinającymi nadwozie, tylko nieliczni mogli odróżnić go tym samym od Forda GT... no może nie tylko nieliczni. Volkswagen natomiast postawił na bardziej delikatne i jedynie kosmetyczne zabiegi. Transporter Sportline w edycji limitowanej X jest dostępny w dwóch długościach i wersjach nadwoziowych, jako krótkie i długie kombi albo van.

Auto stoi na 18-calowych czarnych obręczach z chromowanymi akcentami, nie zabrakło oczywiście dokładek do zderzaków, progów oraz chromowanego grilla. Z tyłu natomiast bardziej o wygląd niż o aerodynamikę dba lotka dachowa. Transporter również wewnątrz jest bardzo bogato wyposażony. Skórzana czarno-niebieska tapicerka, koło kierownicy obszyte skórą, drążek zmiany biegów obszyty skórą, specjalne dywaniki z emblematem "X" oraz z czujniki parkowania.

Na rynku brytyjskim pojawi się jedynie 150 egzemplarzy w limitowanej edycji X, kupujący oprócz koloru Reflex Silver będą mogli wybrać jeszcze wersję Shadow Blue. Za takiego Transportera ze 174-konnym silnikiem 2.5 TDI trzeba będzie zapłacić równowartość 25.065 funtów, czyli aż o 3.000 funtów więcej niż za dużo oryginalniejszego Transita. Czy warto?

Źródło: carscoop.blogspot.com

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.