WAŻNE
TERAZ

Będzie rozmowa Trump-Nawrocki. Biały Dom zabiera głos

Toyota Yaris Hybrid-R Concept – znamy wszystkie szczegóły

Toyota jeszcze przed oficjalną prezentacją koncepcyjnego Yarisa Hybrid-R ogłosiła jego pełną specyfikację i pokazała serię nowych zdjęć.

Toyota Yaris Hybrid-R ConceptToyota Yaris Hybrid-R Concept
Piotr Ślusarczyk

Toyota jeszcze przed oficjalną prezentacją koncepcyjnego Yarisa Hybrid-R ogłosiła jego pełną specyfikację i pokazała serię nowych zdjęć.

Po zapowiedziach i przeciekach w końcu Japończycy pokazali światu szaloną hybrydę na bazie małego Yarisa. Źródłem napędu samochodu jest 1,6-litrowy turbodoładowany silnik spalinowy generujący 305 KM i 420 Nm oraz dwa motory elektryczne, każdy o maksymalnej mocy 61 KM.

Dwóch elektrycznych pomocników obsługuje przydzielone im koła tylnej osi. Moc zgromadzona w super kondensatorze za pośrednictwem dodatkowych silników pozwala na 10-sekundowy zastrzyk ok. 40 KM. W trybie Track silniki elektryczne mogą jednak dodać całe 122 KM, ale jedynie przez 5 sekund. Oznacza to, że przez tę krótką chwilę Yaris Hybrid-R Concept posiada moc ponad 420 KM.

Toyota Yaris Hybrid-R Concept
Toyota Yaris Hybrid-R Concept

Oczywiście Toyota pomyślała również o oszczędnym trybie Road, w którym moc silnika spalinowego będzie ograniczona, aby możliwe było obniżenie spalania oraz emisji CO2.

Oprócz dwóch dodatkowych motorów pomiędzy silnikiem spalinowym a 6-biegową sekwencyjną skrzynią biegów zamontowano trzeci ponad 60-konny silnik elektryczny. Podczas hamowania odpowiada on za ładowanie wspomnianego super kondensatora, który ma być dużo bardziej wydajny niż tradycyjne baterie. Przy przyspieszaniu z kolei może bezpośrednio napędzać pozostałe dwa silniki elektryczne, jednak tylko wtedy gdy koła przedniej osi stracą przyczepność.

Toyota Yaris Hybrid-R Concept została postawiona na 18-calowych felgach TRD, na które naciągnięto opony Michelin Pilot Sport Cup w rozmiarze 225/40 R18. Układ hamulcowy konceptu składa się z nawiercanych i rowkowanych tarcz hamulcowych z 6-tłoczkowymi zaciskami z przodu i 4-tłoczkowymi na osi tylnej.

Wewnątrz szalonej hybrydy można znaleźć kubełkowe fotele Recaro pokryte skórą oraz Alcantarą, wygodny drążek skrzyni biegów położony maksymalnie blisko prawej ręki kierowcy oraz pedały przeniesione żywcem z Toyoty GT 86.

  • Toyota Yaris Hybrid-R Concept
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Toyota Yaris Hybrid-R Concept
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/29] Toyota Yaris Hybrid-R Concept Źródło zdjęć: |

Źródło: Toyota

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km