Toyota wróci na szczyt ogólnoświatowej sprzedaży

Nie tak dawno pisaliśmy o tym, że zaledwie trzy lata po bankructwie oraz po przyjęciu pomocy od rządu Stanów Zjednoczonych, General Motors wrócił na szczyt ogólnoświatowej sprzedaży. GM nie nacieszy się jednak tym sukcesem zbyt długo, bowiem Toyota jest o krok od objęcia prowadzenia.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Nie tak dawno pisaliśmy o tym, że zaledwie trzy lata po bankructwie oraz po przyjęciu pomocy od rządu Stanów Zjednoczonych, General Motors wrócił na szczyt ogólnoświatowej sprzedaży. GM nie nacieszy się jednak tym sukcesem zbyt długo, bowiem Toyota jest o krok od objęcia prowadzenia.

Japoński koncern bardzo długo cieszył się z koszulki lidera, jednak ostatnie zmiany na rynku motoryzacyjnym, bankructwa amerykańskich kolosów, przejęcie Chryslera przez Fiata, trzęsienie ziemi, tsunami czy wreszcie kryzys na rynku europejskim, sporo namieszały w branży motoryzacyjnej.

Teraz będzie już tylko lepiej, a przynajmniej takie zdanie mają szefowie koncernów, którzy nie inwestowali wszystkich oszczędności w rozwój rynku europejskiego. GM wyszedł na tym wszystkim całkiem nieźle, bowiem Ameryka wreszcie otrząsnęła się z kryzysu i zaczęła kupować samochody.

Obraz

Niestety moloch z Detroit spadnie w tym roku na drugie miejsce i będzie musiał bronić się przed koncernem Volkswagena. Według wstępnych szacunków, w tym roku Toyota sprzeda aż 9,7 mln samochodów, czyli o 22% więcej niż w roku 2011. Tak kolosalny wzrost związany jest jednak nie tylko z postępem, jaki wykonał japoński koncern, ale także z wyjściem z kłopotów związanych z trzęsieniem ziemi oraz tsunami.

General Motors zamknie ten rok wynikiem 9,3 mln sprzedanych aut, czyli o ponad pół miliona sztuk mniej od Toyoty. Volkswagen jest już bardzo blisko, bowiem z salonów wszystkich marek znajdujących się w portfelu VAG powinno wyjechać 9 mln pojazdów. Co ciekawe, w przyszłym roku Toyota chce sprzedać 9,9 mln aut - kto pierwszy w tych trudnych czasach przekroczy barierę 10 mln?

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.