Toyota Supra trafi do wyścigów Super GT w 2020 r. Tam jest jej miejsce

Toyota dba, żeby co chwilę pojawiały się nowości dotyczące Supry. Dosłownie na chwilę przed premierą Japończycy potwierdzili, że wyścigowa wersja tego auta będzie startować w niezwykle popularnej rodzimej serii wyścigów, czyli Super GT.

Z zewnątrz samochód przypomina drogową Toyotę Suprę, ale pod spodem to typowa wyścigówka.Z zewnątrz samochód przypomina drogową Toyotę Suprę, ale pod spodem to typowa wyścigówka.
Źródło zdjęć: © mat. pras.
Szymon Jasina

Super GT to japońska seria wyścigowa, która jest tym kraju numerem jeden, jeśli chodzi o sport motorowy. Cieszy się niezwykłą popularnością i jej najbliższym nam odpowiednikiem jest niemiecki DTM. Oznacza to samochody z wyglądu dość mocno przypominające seryjne (choć obwieszone spoilerami i innymi dodatkami aerodynamicznymi), ale technicznie znacznie się od nich różniące.

Porównanie do DTM-u nie jest zresztą przypadkowe, gdyż od 2020 r. (gdy do stawki dołączy nowa Supra) niemiecka seria wraz z Super GT przyjmie te same specyfikacje dla samochodów. Przepisy nazwane "Class One" oznaczają, że topowa klasa w Japonii, czyli GT500, będzie miała taki sam regulamin techniczny, jak DTM. Oznacza to, że japońskie auta będą mogły ścigać się w niemieckich zawodach i odwrotnie. Miejmy nadzieję, że plan się uda i w obu seriach rywalizacja będzie jeszcze bardziej zacięta. Oznaczałoby to też możliwość pojawienia się wyścigowej Toyoty Supry na europejskich torach.

A jak te regulacje przekładają się na liczby? "Top Gear" informuje, że Supra przygotowana do Super GT będzie napędzana przez 2-litrowy silnik o mocy ponad 600 KM, a jej prędkość maksymalna ma być bliska 300 km/h.

Będzie to powrót Supry do tej serii wyścigowej, w której poprzednia generacja modelu startowała od 1995 do 2006 r. (również w czasie, gdy seria nosiła nazwę JGTC). Nie jest też niespodzianką, że nowy model trafi do Super GT. To naturalne, że szybkie japońskie coupe otrzymuje wersję wyczynową, która startuje w popularnych wyścigach. Tak było Nissanem GT-R, Hondą NSX czy Lexusem LC.

Natomiast drogowa wersja Toyoty Supry piątej generacji zadebiutuje 14 stycznia podczas salonu samochodowego w Detroit. Michał już widział ten samochód i w momencie światowej premiery będzie mógł się podzielić wrażeniami na łamach Autokultu.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy