Toyota straciła 21 miliardów dolarów

Rozpoczęło się. Można powiedzieć, że taka kolej rzeczy. Najpierw gigantyczna akcja serwisowa z wadliwymi dywanikami blokującymi pedały - około 5 milionów aut, potem druga, trochę mniejsza dotycząca już samych pedałów, nic nie przeszło bez echa. Akcje Toyoty tylko w zeszłym tygodniu spadły aż o 14%.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Rozpoczęło się. Można powiedzieć, że taka kolej rzeczy. Najpierw gigantyczna akcja serwisowa z wadliwymi dywanikami blokującymi pedały - około 5 milionów aut, potem druga, trochę mniejsza dotycząca już samych pedałów, nic nie przeszło bez echa. Akcje Toyoty tylko w zeszłym tygodniu spadły aż o 14%.

Tak gigantyczny spadek akcji, oznacza oczywiście bezpośrednią utratę wartości firmy. Obliczono, że przez to japoński producent stracił aż 21 miliardów dolarów, niewyobrażalne pieniądze.

Jeżeli Toyota niczego nie wymyśli, istnieje wielkie prawdopodobieństwo, że akcje będą dalej leciały w dół. Klienci stracili zaufanie do producenta pojazdów, w których mogą blokować się pedały gazu, wyobraźnia ludzka działa.

Ostatnio nawet CEO Toyoty, Akio Toyoda wystąpił w telewizji i w 75 sekundowym spocie przepraszał klientów marki. Pojawiły się specjalne plakaty "A temporary pause. To put You first."

Co ciekawe, całe zamieszanie związane z blokującymi się pedałami nie jest bezpośrednio winą Toyoty, a podwykonawcy, firmy CTS Corp.

Obraz
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe