Nowa Toyota Sienta to Yaris Verso naszych czasów. Minivany jeszcze nie umarły

Pamiętacie jeszcze Yarisa Verso, który był niezbyt urodziwą, pudełkowatą alternatywą w segmencie B? Toyota nie porzuciła tej koncepcji, czego dowodem jest Sienta – praktyczny model, którego, niestety, nie kupicie w Europie.

Toyota SientaToyota Sienta
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Toyota
Aleksander Ruciński

Sienta to nic innego jak mały minivan utworzony na platformie TNGA-B wykorzystywanej również w europejskich wydaniach Yarisa i Yarisa Cross. Na potrzeby kolejnego modelu została ona jednak nieco przebudowana, wykraczając poza ramy segmentu B.

Przynajmniej w kwestii długości wynoszącej 4300 mm i rozstawu osi na poziomie 2750 mm. Pokrewieństwo z mniejszym rodzeństwem zdradza jedynie niezbyt imponująca szerokość wynosząca 1670 mm.

Na takiej przestrzeni udało się wygospodarować aż trzy rzędy siedzeń i parę wygodnych, przesuwnych drzwi ułatwiających zajmowanie miejsc z tyłu. Jak przystało na samochód o rodzinnym charakterze, jest tu też sporo schowków i rozwiązań stworzonych z myślą o pasażerach – jak choćby dodatkowy nawiew umieszczony w podsufitce.

Toyota Sienta
Toyota Sienta © mat. prasowe / Toyota

A co z napędem? Do wyboru są zestawy znane z Europy w postaci wolnossącego, benzynowego 1.5 lub jego hybrydowego odpowiednika o mocy 116 KM. Na sportowe osiągi raczej nie ma co liczyć, ale też nie będzie na co narzekać. Tym bardziej że w opcji oferowany jest napęd na cztery koła E-Four.

Niestety, jak wiele ciekawych aut, Sienta będzie dostępna wyłącznie na rodzimym japońskim rynku z ceną 1,950,000 jenów, stanowiącą równowartość około 65 tys. zł. Z europejskiego punktu widzenia wydaje się to całkiem atrakcyjną ofertą.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/7] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Niemiecki gigant opuszcza prestiżowy indeks. Znamy datę
Niemiecki gigant opuszcza prestiżowy indeks. Znamy datę
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów