Toyota S-FR Racing Concept - wyścigówka w oczekiwaniu na wersję produkcyjną

Na styczniowym Tokyo Auto Salon Toyota zaprezentuje opracowany przez GAZOO Racing koncepcyjny samochód wyścigowy oparty na prototypie S-FR.

Obraz
Marcin Łobodziński

Małe coupé Toyota S-FR już wywołało niemałe poruszenie w świecie motoryzacji, a sama Toyota zdobyła dodatkową porcję punktów w oczach miłośników samochodów sportowych. Lekki i bez wątpienia tani model zbudowany według najlepszego przepisu na najwyższy poziom frajdy z jazdy trafi do produkcji seryjnej i z pewnością osiągnie sukces. Auto jest napędzane niedużym i niezbyt mocnym silnikiem umieszczonym wzdłużnie z przodu, przekazującym moc na tylną oś. Na razie tajemnicą są nie tylko parametry silnika, ale nawet jego układ i wielkość. Podejrzewa się, że może być to znana z Aurisa jednostka 1.2 Turbo lub motor wolnossący 1.5.

Obraz

Tymczasem, w oczekiwaniu na wersję produkcyjną tego atrakcyjnego samochodu Toyota zleciła przygotowanie koncepcyjnej wyścigówki S-FR Racing Concept. Projektem zajęła się stajnia GAZOO Racing, która od lat współpracuje z Toyotą w motorsporcie. Poszerzono błotniki, dodano kilka aerodynamicznych fartuchów, powiększono wlot powietrza i oczywiście zainstalowano potężny spojler. Przez prawdziwy, wyścigowy dyfuzor i zmianę kształtu przedniego zderzaka samochód jest dłuższy o 110 mm. Wszystkie elementy aerodynamiczne, czyli spojler, deflektory i dyfuzor wykonano z tworzyw sztucznych wzmocnionych włóknem węglowym, a zatem wzrost masy jest nieznaczny.

Obraz

Podczas tokijskiego salonu będzie można podziwiać wyścigówki Toyoty, które brały udział w wyścigach długodystansowych, ale wielu fanów spodziewa się również pierwszej prezentacji Yarisa WRC w specyfikacji na sezon 2017 – przynajmniej samej karoserii. Za przygotowanie samochodu odpowiada zespół GAZOO Racing, a szefem projektu jest Tommi Mäkinen. Silnik przygotuje niemiecki oddział Toyota Motorsport GmbH, natomiast siedzibę zlokalizowano w Finlandii, w tej samej lokalizacji co stajnia Tommiego Mäkinena. Obecnie trwa przygotowanie siedziby zespołu, ale samochód jest projektowany równolegle. Pierwsze testy mają ruszyć już wiosną. Ostatnio sporo się mówi o chęci zatrudnienia przez Toyotę Krisa Meeke’a, który nie podpisał jeszcze żadnego kontraktu na sezon 2016 i szuka opcji po tym jak Citroën wycofał się z WRC.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam