Toyota oficjalnie liderem rynku

Po ogromnych problemach związanych z gigantycznymi akcjami serwisowymi, tsunami oraz trzęsieniu ziemi, paraliżu zakładów produkcyjnych, a także chaosie logistycznym Toyota oficjalnie powraca na fotel lidera światowego rynku motoryzacyjnego.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Po ogromnych problemach związanych z gigantycznymi akcjami serwisowymi, tsunami oraz trzęsieniu ziemi, paraliżu zakładów produkcyjnych, a także chaosie logistycznym Toyota oficjalnie powraca na fotel lidera światowego rynku motoryzacyjnego.

Już pod koniec grudnia pojawiały się pierwsze informacje, że zgodnie z wstępnymi szacowaniami Toyota wkrótce powróci na szczyt ogólnoświatowych tabel sprzedażowych. Jak się okazało, wieści te w stu procentach się potwierdziły i teraz można już to oficjalnie powiedzieć.

W 2012 roku Toyota wyprzedziła General Motors oraz Volkswagena, sprzedając łącznie 9,75 miliona pojazdów, czyli aż o 23% więcej niż w 2011 roku. Tak ogromny przyrost wynika nie tylko z postępu poczynionego przez koncern, ale głównie z odrodzenia po problemach wywołanych przez tsunami i trzęsienie ziemi sprzed dwóch lat.

Obraz

General Motors łącznie sprzedał 9,29 mln pojazdów, a coraz szybciej goniący tę dwójkę Volkswagen 9,07 mln aut. Pomimo kryzysu na Starym Kontynencie sprzedaż Toyoty i Lexusa wzrosła o 2% i wyniosła 837 969 pojazdów, podczas gdy w Stanach Zjednoczonych zanotowano wzrost na poziomie 27% i dostarczono klientom 2,08 mln aut. Dzięki temu japoński koncern zwiększył swój udział w tamtejszym rynku z 12,9% do 14,4% i zmniejszył przewagę GM, które obecnie pokrywa wymagania 17,9% rynku USA.

Najlepiej jednak Toyota poradziła sobie w Japonii, gdzie sprzedano 2,41 mln samochodów, czyli aż o 35% więcej w stosunku do 2011 roku. W tym roku japoński koncern chce dobić do 9,91 mln sprzedanych aut, by tym samym przypieczętować swoje prowadzenie.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.