Toyota najcenniejszą marką motoryzacyjną wg Millward Brown

Toyota odebrała pozycję lidera marce BMW w rankingu BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands.

Obraz
Wojciech Kaczałek

Toyota odebrała pozycję lidera marce BMW w rankingu BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands.

BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands to zestawienie najcenniejszych marek przygotowywane co rok przez Millward Brown, firmę zajmującą się badaniami rynkowymi. Szacowanie wartości poszczególnych przedsiębiorstw jest skomplikowane i ma kilka etapów.

Millward Brown sprawdza nie tylko wyniki finansowe spółek, ale też m.in. ich wpływ na daną branżę i postrzeganie przez konsumentów. Jak podaje agencja, przy przygotowywaniu edycji 2013 pod lupę wziętyo 10 000 firm i zapoznano się z opiniami 2 mln osób.

Obraz

Na szczycie listy BrandZ Top 100 3. raz z rzędu znalazł się elektroniczny gigant Apple, którego wartość została oszacowana na 185,1 mld dol. Na kolejnych miejscach uplasowały się Google (113,7 mld dol.) i IBM (112,5 mld dol.).

Najwyżej sklasyfikowaną marką motoryzacyjną okazała się Toyota, która w stosunku do 2012 r. zwiększyła swoją wartość o 12% - do niemal 24,5 mld dol. Taki wynik dał japońskiemu producentowi 23. miejsce na liście. Jest to zasługa m.in. 26-procentowego wzrostu popytu na samochody tego wytwórcy w Stanach Zjednoczonych w poprzednim roku.

Tuż za Toyotą, na 24. pozycji w BrandZ Top 100 2013, znalazł się ubiegłoroczny motoryzacyjny lider, czyli BMW. Millward Brown ocenił, że bawarska marka jest warta 24 mld dol. (-2 % w porównaniu z 2012 r.). Co ciekawe, w podobnym zestawieniu Forbesa, o którym pisaliśmy 11 maja, to BMW było najcenniejsze, Toyota zaś była numerem 2.

BMW w BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands wygrywało wcześniej w 2010 i wspomnianym 2012 r., a Toyota nieprzerwanie w latach 2006-2009 i w 2011 r.

Na pozycji 3. wśród marek samochodowych i 43. w ogóle uplasował się Mercedes-Benz (+11 % i prawie 18 mld dol.). Największy wzrost spośród firm motoryzacyjnych z pierwszej dziesiątki tegorocznego rankingu zanotowało Audi. Przedsiębiorstwo spod znaku czterech pierścieni zwiększyło swoją wartość do 5,5 mld dol., poprawiając się o 18%.

Audi zostało poddane badaniu przez Millward Brown, ale nie zmieściło się w BrandZ Top 100. Ostatnią marką motoryzacyjną, która załapała się do rankingu, jest Volkswagen, który zajął dokładnie 100. pozycję (6. wynik wśród firm samochodowych – niemal 8,3 mld dol.). Poza wymienionymi przedsiębiorstwami w branżowym Top 10 znalazły się Honda, Nissan, Ford, Hyundai i Lexus.

Millward Brown podaje, że wartość całej branży motoryzacyjnej wzrosła w porównaniu z 2012 r. o 5%, ale jest niższa o 29% w stosunku do wyniku z 2008 r.

Źródło: CarscoopsMillward Brown

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił