Toyota LMP1 [technika wyścigowa odc. 48]

Po klęsce w Formule 1 o Toyocie w sporcie zrobiło się nieco ciszej. Niedawno jednak japoński producent ogłosił, że wraca do wyścigów długodystansowych, a potwierdzeniem tych słów jest zaprezentowany przedwczoraj szkic nowego prototypu i ujawnienie kilku informacji o nim.

Obraz
Olgierd Lachowski

Po klęsce w Formule 1 o Toyocie w sporcie zrobiło się nieco ciszej. Niedawno jednak japoński producent ogłosił, że wraca do wyścigów długodystansowych, a potwierdzeniem tych słów jest zaprezentowany przedwczoraj szkic nowego prototypu i ujawnienie kilku informacji o nim.

Toyota największe sukcesy wyścigowe odnosiła w zawodach długodystansowych na początku lat 90. ubiegłego wieku. Dzięki modelowi TS010 firma mogła konkurować z Peugeotami 905. Pod koniec lat 90. japoński producent wrócił do tego typu zawodów i omal nie wygrał Le Mans za sprawą modelu TS020 (GT-One).

Potem Toyota przeniosła się do Formuły 1 gdzie jednak mimo zaangażowania wielkich środków finansowych nie osiągnęła sukcesu. Mówi się, że winne temu były wewnętrzne tarcia w zespole i mało elastyczny system zarządzania ekipą.

Teraz Japończycy chcą wrócić do ścigania w klasie LMP1. Ujawnili właśnie pierwszy rysunek możliwego wyglądu przyszłego bolidu i podali kilka informacji. Oczywiście ilustracja daje tylko pewien pogląd na wygląd wozu, bo ten na pewno jeszcze się zmieni. Widać jednak, że Toyota nic nowego nie odkryła (a przynajmniej na tym rysunku tego nie widać) i bolid jest zlepkiem wyglądu innych aut.

Wersja z 1999 roku ma charakterystyczny biały nos
Wersja z 1999 roku ma charakterystyczny biały nos

Firma zdecydowała, że do napędu wozu posłuży silnik benzynowy i jednostka elektryczna, a więc będziemy mieli do czynienia z hybrydą. Oba motory zostaną zaprojektowane w Japonii, natomiast podwozie i nadwozie opracują specjaliści w Niemczech. Główną bazą Toyoty będzie siedziba w Kolonii. Niestety na razie nie wiem, kto będzie odpowiadał za projekt samochodu.

Japończycy zapowiadają, że wystartują w przyszłym roku w całej serii FIA World Endurance Championship, czyli przekształconym w mistrzostwa świata pucharze Le Mans, w którą będzie wliczony 24-godzinny wyścig w Le Mans. Pierwsze testy wozu odbędą się na początku przyszłego roku.

Gdy pojawią się nowe informacje o tym wozie, na pewno Was o tym poinformujemy.

Zobacz też:

W poprzednim odcinku:

Źródło: Toyota

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa