Toyota i Lexus notują ogromny wzrost sprzedaży hybryd

Koncern Toyota, w skład którego wchodzi także marka Lexus jest zdecydowanie największym i najpopularniejszym producentem pojazdów hybrydowych na świecie. Potwierdzają to wyniki sprzedaży, według których Toyota i Lexus odnotowali znaczący wzrost sprzedaży.

Obraz
Aleksander Ruciński

Porównując okres od stycznia do sierpnia 2015 roku, z analogicznym okresem roku bieżącego, zauważymy aż 45-procentowy wzrost sprzedaży hybryd Toyoty i Lexusa. To świetny wynik, będący dowodem na to, że klienci japońskiego koncernu przekonali się do alternatywnych źródeł napędu. Aż 31 procent ponownie kupujących Toyotę wybiera napęd hybrydowy.

Dużą popularnością cieszy się nie tylko Prius, od którego wszystko się zaczęło, ale również hybrydowe wydania modeli Auris, RAV4, czy Yaris, w przypadku którego wersja Hybrid stanowi 40 procent całej sprzedaży. Warto zauważyć, że Toyota stale rozbudowuje swoją ofertę, więc możemy być pewni, że udział hybryd w rynku będzie nadal sukcesywnie wzrastał.

Wyniki Toyoty mogą robić wrażenie, lecz prawdziwym królem hybryd jest należący do niej Lexus. Aż 61 procent Europejczyków decydujących się na Lexusa wybiera napęd hybrydowy. Na niektórych rynkach Europy Zachodniej wartość ta wynosi nawet 98 procent. To współczynnik nieosiągalny dla żadnej innej marki, potwierdzający, że Lexus stał stał się specjalistą od hybryd. Dziś Lexus=hybryda tak jak Volkswagen do niedawna jednoznacznie kojarzył się z dieslem.

Dzięki rosnącej popularności alternatywnych źródeł napędu siłą rzeczy wzrasta popyt na Lexusy. Firma planuje sprzedać w tym roku ponad 300 000 hybryd, a cały koncern Toyoty aż 900 000 pojazdów napędzanych połączeniem silnika spalinowego i elektrycznego.

Lexus od swojego powstania, poza nielicznymi wyjątkami takimi jak IS 220d, konsekwentnie unikał stosowania diesli, przez co nie był w pełni konkurencyjny dla niemieckich rywali w postaci Audi, czy BMW. Jednakże w czasie gdy oni skupiali się na rozwoju jednostek spalinowych, Japończycy wbrew panującym trendom stawiali na hybrydy. Dziś ta długoletnia wędrówka pod prąd zaczyna przynosić wymierne korzyści. W czasach, gdy klienci patrzą na diesle coraz mniej przychylnym okiem, Lexus ma szansę odnieść upragniony sukces na nieosiągalną dotychczas skalę.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

DOL-e na polskich drogach. Ich budowę zaczęto w czasach zimnej wojny
DOL-e na polskich drogach. Ich budowę zaczęto w czasach zimnej wojny
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie