Toyota GR 86 trafi do Europy. W Polsce "wpadnie" w większą stawkę akcyzy

Kilka miesięcy po premierze kolejnej generacji Subaru BRZ, Toyota przedstawia swoją (bliźniaczą) koncepcję lekkiego, sportowego coupe. Toyota GR 86 nie odbiega znacząco od rozwiązań wykorzystanych w poprzedniku, za co powinniśmy być wdzięczni.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Mateusz Lubczański

Współpraca Toyoty oraz Subaru dała nam parę małych coupe, które może nie były najszybsze, ale dawały niewyobrażalną frajdę z jazdy. Teraz Toyota zaprezentowała kolejną odsłonę GR 86, która nieznacznie różni się stylistycznie od BRZ, zaczynając chociażby od grilla czy sygnatury świetlnej świateł LED. Warto zwrócić uwagę na przetłoczenia dające wrażenie muskułów czy mocno rozbudowane elementy poprawiające aerodynamikę.

Toyota GR86
Toyota GR86 © mat. prasowe

GR 86 utrzymało wagę poprzednika, która wynosiła 1270 kg. Wprowadzono jednak lżejsze materiały, jak np. aluminiowy dach czy błotniki, które pozwoliły na utrzymanie środka ciężkości auta jak najniżej. Dodajmy do tego wzmocnienie nadwozia o 50 proc., a okaże się, że GR 86 na pewno nie zawiedzie pod względem prowadzenia.

Nieco rozczarowani mogą być kierowcy, którzy liczyli na spory zastrzyk mocy. Pod maską znajdziemy wolnossący silnik typu boxer (dzieło Subaru) o pojemności 2,4 l i mocy 235 KM. Oznacza to z jednej strony sprint do setki na poziomie 6,3 s, czyli o ponad 1 s lepiej niż w poprzedniku. Niestety, taka pojemność oznacza, że GR 86 w Polsce wpada w wysokie – bo wynoszące 18,6 proc. – widełki podatku akcyzowego.

W kabinie mówimy o ewolucji, a nie rewolucji. Zainstalowano oczywiście większy – bo 7 calowy – ekran systemu multimedialnego, ale dalej mamy poprawne pokrętła, przyciski i przełączniki. I bardzo dobrze!

Producent stwierdza, że w przeciwieństwie do Subaru BRZ, GR 86 pojawi się w Europie. Na więcej szczegółów będziemy jednak musieli poczekać.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/5] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut