Toyota FT-AC Concept: bardziej pomysłowy niż byś przypuszczał

Toyota pokazała w Stanach Zjednoczonych swojego najnowszego SUV-a, przeznaczonego do aktywnego spędzania wolnego czasu w przestrzeni pozamiejskiej. Jest zaprojektowany w sposób wyjątkowo pomysłowy.

Najnowszy model Toyoty FT-AC (Future Toyota Adventure Concept) prezentuje się jak pełnokrwista terenówka, ma dużo zabezpieczeń przed uszkodzeniem oraz wysoki prześwit za sprawą 20-calowych obręczy kół. Jednak nie to, a kilka pomysłowych rozwiązań sprawia, że jest to pojazd godny zainteresowania.Najnowszy model Toyoty FT-AC (Future Toyota Adventure Concept) prezentuje się jak pełnokrwista terenówka, ma dużo zabezpieczeń przed uszkodzeniem oraz wysoki prześwit za sprawą 20-calowych obręczy kół. Jednak nie to, a kilka pomysłowych rozwiązań sprawia, że jest to pojazd godny zainteresowania.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński
Główną atrakcją tego auta jest jego oświetlenie. Na przykład, to umieszczone na dachu można programować i sterować nim przy pomocy aplikacji na smartfon. Dzięki temu samochód staje się lampą, która oświetli spory teren, chociażby obozowisko. Z kolei światła przeciwmgłowe można łatwo zdemontować i wykorzystać jako latarkę lub oświetlenie roweru.
Główną atrakcją tego auta jest jego oświetlenie. Na przykład, to umieszczone na dachu można programować i sterować nim przy pomocy aplikacji na smartfon. Dzięki temu samochód staje się lampą, która oświetli spory teren, chociażby obozowisko. Z kolei światła przeciwmgłowe można łatwo zdemontować i wykorzystać jako latarkę lub oświetlenie roweru. © fot. mat. prasowe
Kolejną ciekawostką są kamery na podczerwień, umieszczone na lusterkach zewnętrznych, skierowane przodem do kierunku jazdy. Służą one do nocnych wojaży. Ułatwiają obserwację terenu, umożliwiają rejestrację obrazu, a urządzenie wi-fi pozwala prowadzić z tego stream na żywo. Kamery można również zdemontować i używać do roweru lub pieszych wycieczek.
Kolejną ciekawostką są kamery na podczerwień, umieszczone na lusterkach zewnętrznych, skierowane przodem do kierunku jazdy. Służą one do nocnych wojaży. Ułatwiają obserwację terenu, umożliwiają rejestrację obrazu, a urządzenie wi-fi pozwala prowadzić z tego stream na żywo. Kamery można również zdemontować i używać do roweru lub pieszych wycieczek. © fot. mat. prasowe
Sam rower jest przewożony na specjalnym uchwycie, stanowiącym integralną część samochodu, ale to żadna nowość, bo podobne rozwiązanie od dawna stosuje Opel. Wysuwa się go ze spodu zderzaka i łatwo chowa tak, że nie ma po nim śladu.
Sam rower jest przewożony na specjalnym uchwycie, stanowiącym integralną część samochodu, ale to żadna nowość, bo podobne rozwiązanie od dawna stosuje Opel. Wysuwa się go ze spodu zderzaka i łatwo chowa tak, że nie ma po nim śladu. © fot. mat. prasowe
Japoński producent nie podał zbyt wielu szczegółów technicznych na temat swojego konceptu. Wiadomo, że napęd może stanowić zarówno silnik benzynowy jak i hybryda, ale to bez znaczenia, ponieważ silnika tu nie ma. Może mieć też zaawansowany napęd 4x4. Toyota FT-AC Concept jest natomiast… eksperymentem stylistycznym. Czy trafi do produkcji choćby w zmienionej formie? Tego jeszcze nie wiemy.
Japoński producent nie podał zbyt wielu szczegółów technicznych na temat swojego konceptu. Wiadomo, że napęd może stanowić zarówno silnik benzynowy jak i hybryda, ale to bez znaczenia, ponieważ silnika tu nie ma. Może mieć też zaawansowany napęd 4x4. Toyota FT-AC Concept jest natomiast… eksperymentem stylistycznym. Czy trafi do produkcji choćby w zmienionej formie? Tego jeszcze nie wiemy. © fot. mat. prasowe
Obraz
Toyota FT-AC Concept
Toyota FT-AC Concept © fot. mat. prasowe
Toyota FT-AC Concept
Toyota FT-AC Concept © fot. mat. prasowe
Toyota FT-AC Concept
Toyota FT-AC Concept © fot. mat. prasowe
Toyota FT-AC Concept
Toyota FT-AC Concept © fot. mat. prasowe
Toyota FT-AC Concept
Toyota FT-AC Concept © fot. mat. prasowe
Toyota FT-AC Concept
Toyota FT-AC Concept © fot. mat. prasowe
Toyota FT-AC Concept
Toyota FT-AC Concept © fot. mat. prasowe
Toyota FT-AC Concept
Toyota FT-AC Concept © fot. mat. prasowe
Toyota FT-AC Concept
Toyota FT-AC Concept © fot. mat. prasowe
Toyota FT-AC Concept
Toyota FT-AC Concept © fot. mat. prasowe
Toyota FT-AC Concept
Toyota FT-AC Concept © fot. mat. prasowe
Toyota FT-AC Concept
Toyota FT-AC Concept © fot. mat. prasowe
Toyota FT-AC Concept
Toyota FT-AC Concept © fot. mat. prasowe
Toyota FT-AC Concept
Toyota FT-AC Concept © fot. mat. prasowe

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km