Używana Toyota Celica VII - typowe awarie i problemy

Z czym kojarzy się Wam Toyota Celica? Z rajdami? Ze sportowym zacięciem? Tak, właśnie takie skojarzenia budziły poprzednie generacje tego wozu, niestety z Celicą VII jest nieco inaczej. Nie jest już tak bezkompromisowa jak jej poprzedniczki, ale za to doskonale sprawdzi się jako pierwsze "sportowe" auto dla młodego kierowcy.

Toyota Celica VIIToyota Celica VII
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Toyota
Artur Kuśmierzak

Toyotę Celicę najlepiej charakteryzuje określenie - „rozsądny sportowy samochód”. Nie ma tu napędu na tył, więc nie rozbijemy się na najbliższym drzewie sprawdzając granice swoich możliwości za kierownicą podczas ulewy, a ponadto nie zrujnują nas koszty jego serwisowania i eksploatacji. To auto może wybrać tylko osoba kierująca się sercem i rozumem jednocześnie.

Silniki

  • R4 1,8 VVT-i (143 KM)
  • R4 1,8 VVTL-i (192 KM) TS

Którą jednostkę napędową warto polecić? Polecamy każdą z nich, jednak jeśli trafimy na wyeksploatowany egzemplarz to musimy liczyć się z tym, że przedwczesnemu zużyciu mogą ulec panewki wału korbowego i pierścienie tłoków. Spotykane są również przypadki uszkodzenia prowadnic łańcucha rozrządu, co doprowadza do uszkodzenia zaworów. Należy jednak pamiętać, że jest to rzadkość.

Toyota Celica VII
Toyota Celica VII © mat. prasowe / Toyota

Mankamentem silników montowanych w Celice VII jest zwiększony apetyt na olej silnikowy, problem ten w większości przypadków spotykany jest w autach z początku produkcji. A jak jest ze spalaniem? 143-konna odmiana przy spokojnej jeździe w mieście spali około 11 l/100 km, przy agresywniejszym wciskaniu pedału gazu spalanie może wzrosnąć nawet do 15 l/ 100 km. Mocniejsza wersja pali średnio od 1 do 2 litrów więcej - więc jak widać warto jej szukać.

Dane techniczne

Toyota Celica VII
Toyota Celica VII © mat. prasowe / Toyota

W zawieszeniu zarówno z przodu jak i z tyłu zastosowano kolumny resorujące wraz z wahaczami poprzecznymi. Jako, że Celica to auto pseudosportowe warto przyjrzeć się bliżej jego osiągom. Słabsza 143-konna wersja pierwszą setkę osiąga w 8,7 sekundy, a jej prędkość maksymalna to niestety jedyne 205 km/h. W przypadku mocniejszej odmiany TS jest nieco lepiej, sprint od zera do setki wynosi tu 7,2 sekundy, a prędkość maksymalną ograniczono do 225 km/h.

Toyota Celica VII
Toyota Celica VII © mat. prasowe / Toyota

Awaryjność

W niektórych egzemplarzach może pojawić się awaria silniczka krokowego biegu jałowego. W wielu autach uszkodzeniu ulegają amortyzatory tylnej klapy. Czasem też ingerencji mechanika może wymagać pasek klinowy, który lubi popiskiwać. Kolejny drobny mankament to hacząca skrzynia biegów.

Naszym zdaniem

Przed zakupem konkretnego egzemplarza radzimy dokładnie sprawdzić jego stan techniczny, gdyż wiele aut dostępnych na rynku jest już kompletnie zajeżdżona i mogą wymagać ogromnych nakładów finansowych. Najtańsze auta kupimy już za około 20 000 zł.

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów