Touring Superleggera Aero 3 to Alfa Romeo i Ferrari w jednym. Wygląda tak, jak nic innego

Włoskie studio Touring Superleggera, słynące z wyjątkowych, autorskich projektów opartych na seryjnych pojazdach, zaprezentowało swoje nowe dzieło. Jest nim Aero 3, które technicznie bazuje na Ferrari F12 Berlinetta, a wizualnie nawiązuje do wyścigowych Alf Romeo z lat 30. XX wieku.

To głównie tylne skrzydło stanowi o wyjątkowości tego projektu.To głównie tylne skrzydło stanowi o wyjątkowości tego projektu.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Carozzeria Touring Superleggera to tzw. "coachbuilder" - firma zajmująca się profesjonalnymi i nietypowymi przeróbkami samochodowych nadwozi na zamówienie. Jej najnowsze dzieło czerpie garściami ze stylistyki streamline charakterystycznej dla 3. i 4. dekady XX wieku. Elementem typowym dla tego nurtu jest obły tył często wyposażony w dodatkowe skrzydło-statecznik.

Rozwiązanie to kojarzy się głównie z wyścigowymi alfami romeo z lat 30. Nic więc dziwnego, że twórcy postanowili ozdobić przód Ferrari F12 Berlinetta czymś na kształt Scudetto. W ten sposób powstało auto, które łączy cechy dwóch włoskich marek, lecz samo w sobie jest indywidualnym, niepodrabialnym projektem. Szczególnie gdy mowa o tylnej części nadwozia.

Carozzeria Touring Superleggera zamierza stworzyć zaledwie 15 egzemplarzy, które - poza nadwoziem - będą wyróżniać się także zmodyfikowanym wnętrzem. Choć stylistyka kabiny nie uległa zmianie, klienci mogą liczyć na czerwono-czarne wykończenie wykorzystujące głównie skórę Foglizzo oraz Alkantarę.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Pod względem technicznym Aero 3 nie różni się od F12 Berlinetty. Oznacza to, że pod maską pracuje 6,3-litrowe V12 generujące 730 KM mocy i sparowane z 7-stopniową, sekwencyjną przekładnią. To zestaw, dzięki któremu osiągniemy pierwszą setkę w co najmniej 3,1 s i rozpędzimy się do 339 km/h.

Słowo "co najmniej" jest tu jak najbardziej na miejscu, gdyż Aero 3 jest zauważalnie lżejszą konstrukcją niż oryginał. Dzięki szerokiemu zastosowaniu włókna węglowego udało się obniżyć średnią masę o około 150 kg, co z pewnością znajdzie swoje odzwierciedlenie w osiągach.

Ceny, jak zwykle w przypadku takich projektów, pozostają nieznane. Producent informuje jedynie, że wiele będzie zależeć od indywidualnych wymagań klienta i konfiguracji konkretnego egzemplarza.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/38] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów