Torowe Porsche 911 GT2 RS Clubsport. Powstanie tylko 200 sztuk

Porsche sypie premierami jak z rękawa. Po debiucie nowej generacji standardowego 911, przyszedł czas na torową maszynę. Mowa o wersji GT2 RS Clubsport, w pełni przygotowanej do udziału w wymagających wyścigach. Chętni muszą się spieszyć, gdyż planowana ilość egzemplarzy jest stosunkowo niewielka.

Gotowa wyścigówka. W pełni zgodna z wymogami homologacyjnymi.Gotowa wyścigówka. W pełni zgodna z wymogami homologacyjnymi.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

200 szczęśliwców już niebawem będzie mogło zaparkować w swoich garażach ostrą odmianę Clubsport. To nic innego jak wyścigowy, bardziej spartański, lżejszy i ostrzejszy odpowiednik drogowego GT2 RS. Pod tylną klapą znajdziemy podwójnie doładowany, 3,8-litrowy silnik, który tak jak w serii, generuje 700 KM mocy, co w połączeniu z odchudzonym nadwoziem i poprawioną aerodynamiką owocuje świetnymi osiągami.

Porsche stworzyło ten pojazd nie tylko z myślą o torowych imprezach typu track days, ale i indywidualnej serii wyścigowej, w której właściciele modelu będą mogli sprawdzić się na torach całego świata. Dokładne szczegóły nie są jeszcze znane, lecz zmieni się to na początku przyszłego roku. Konstrukcja jest w pełni homologowana, zgodna z wytycznymi FIA.

GT2 RS Clubsport waży 1390 kg. Taką wartość udało się uzyskać po wyrzuceniu zbędnego wyposażenia. W skromnej kabinie znalazło się miejsce na kubełkowy fotel z szelkowymi pasami, kierownicę i pełną klatkę bezpieczeństwa. Jest tu także akumulator. W miejscu, gdzie normalnie znajdują się nogi pasażera. Zapomnijcie o jakichkolwiek luksusach.

Obraz
© mat.prasowe

Za przeniesienie napędu na tylne koła odpowiada 7-biegowa, automatyczna przekładnia PDK o skróconych przełożeniach. W stosunku do drogowej wersji, zwiększył się też rozstaw tylnych kół. Przydatnym elementem na torze będą zapewne hamulce z sześciotłoczkowymi zaciskami i tarczami o średnicy 390 mm z przodu i 380 mm z tyłu.

Większość elementów nadwozia i nie tylko - także np. bak - wykonano z kompozytowego materiału stanowiącego połączenie włókna węglowego i plastiku. Mowa tu zarówno o standardowych częściach takich jak drzwi czy maska, ale i o ostrych spojlerach, dokładkach oraz wlotach, mających na celu zapewnienie właściwego docisku podczas torowej jazdy.

Na razie nie znamy ceny tej wyjątkowej wersji. Wiadomo jednak, że będzie to bardzo szybki samochód. Już drogowa seria osiąga setkę w 2,8 sekundy, a przecież waży prawie 100 kg więcej. Przekonają się o tym tylko nieliczni. 200 sztuk to naprawdę nieduży wolumen.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/8] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

DOL-e na polskich drogach. Ich budowę zaczęto w czasach zimnej wojny
DOL-e na polskich drogach. Ich budowę zaczęto w czasach zimnej wojny
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie