Toro Rosso, Caterham i Marussia już gotowi

Wczoraj poza Mercedesem na torze Jerez swój nowy bolid odsłonił także zespół Toro Rosso, a dzisiaj dołączyły do niego jeszcze dwa teamy, które w zeszłym roku zmagały się w walce o pierwszy punkt, czyli Caterham oraz Marussia.

Toro Rosso F1 STR8Toro Rosso F1 STR8
Bartosz Pokrzywiński

Wczoraj poza Mercedesem na torze Jerez swój nowy bolid odsłonił także zespół Toro Rosso, a dzisiaj dołączyły do niego jeszcze dwa teamy, które w zeszłym roku zmagały się w walce o pierwszy punkt, czyli Caterham oraz Marussia.

W tej chwili już tylko bolid zespołu Williams jest niewiadomą. Wraz z prezentacją tych trzech aut na torze w Jerez rozpoczęły się pierwsze testy, w których wzięli udział wszyscy. Jedynie Williams wystawił Pastora Maldonado w ubiegłorocznej konstrukcji.

Zacznijmy od wczorajszej premiery, czyli nowego Toro Rosso STR8. Nie ma co ukrywać, że auto jest bliźniaczą konstrukcją bolidu Red Bulla, jednak bez tak rewolucyjnych rozwiązań. Najlepszym dowodem tego jest fakt, że bolid dostał nakładkę na przedni nos, z której zrezygnował team czerwonych byków.

Marussia MR02
Marussia MR02

Poza tym trudno znaleźć znaczne różnice w stosunku do zeszłorocznej konstrukcji. Nad tą maszynę czuwali nowi inżynierowie w zespole, czyli James Key oraz Luca Furbatto, którzy we wrześniu 2012 roku przeszli do Toro Rosso z Saubera. Cel ekipy na ten rok to szóste miejsce w klasyfikacji konstruktorów.

Przed rozpoczęciem sesji treningowych na torze Jerez swoje auto na sezon 2013 zaprezentowała też Marussia. Bolid osi nazwę MR02 i powstał we współpracy z zespołem McLaren. System KERS dostarczył zespół Williams, a doradcą od spraw technicznych był nie kto inny jak Pat Symonds, przed lata zamieszany w tzw. aferę singapurską.

Caterham CT03
Caterham CT03

Bolid wyposażony jest w gładki nos, a za jego kierownicą zasiądzie Max Chilton - podobnie jak w przypadku ekipy Force India Marussia jeszcze nie potwierdziła całego składu.

Mniej niż godzinę po prezentacji Marusii MR02 swój bolid pokazał także Caterham. Maszyna byłego Team Lotus nosi nazwę CT03, i co ciekawe, podobnie jak w przypadku Lotusa, przedni nos bolidu nie został przyozdobiony dokładką. Za kierownicą bolidu zasiądą w tym sezonie Charles Pic oraz Giedo van der Garde. Za kilka dni opublikujemy reportaż z pierwszych testów przedsezonowych na torze Jerez.

  • Caterham CT03
  • Caterham CT03
  • Caterham CT03
  • Caterham CT03
  • Caterham CT03
  • Caterham CT03
  • Caterham CT03
  • Marussia MR02
  • Marussia MR02
  • Marussia MR02
  • Toro Rosso F1 STR8
  • Toro Rosso F1 STR8
  • Toro Rosso F1 STR8
  • Toro Rosso F1 STR8
  • Toro Rosso F1 STR8
  • Toro Rosso F1 STR8
[1/16] Caterham CT03 Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej