Mitsubishi Super Height K-Wagon Concept - typowa Japonia

Czym byłoby Tokyo Motor Show bez premiery Kei Cara. Te małe, pudełkowate auta tak typowe dla krajobrazu japońskich miast, jak co roku zdominowały azjatycką imprezę. Jednym z ciekawszych debiutów w tym segmencie jest bez wątpienia Mitsubishi Super Height K-Wagon Concept.

Kei Cary nie są najpiękniejsze. Mimo to mają duże grono zwolenników.Kei Cary nie są najpiękniejsze. Mimo to mają duże grono zwolenników.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Kei Cary to stały element japońskiej kultury, który został zapoczątkowany 70 lat temu, w 1949 roku przez ówczesne władze. Wprowadzono wówczas benefity ubezpieczeniowe i podatkowe dla posiadaczy małych samochodów. Głównym warunkiem była pojemność silnika nieprzekraczająca 660 cm3. Przez dekady segment Kei Carów mocno ewoluował i dziś stanowi trzecią największą siłę na japońskim rynku motoryzacyjnym.

Współcześnie najpopularniejszymi przedstawicielami tego gatunku są takie modele jak Honda N-Box, Suzuki Spacia, Nissan Dayz, czy Daihatsu Tanto. Jak widzicie, nie ma tu żadnego Mitsubishi. Być może nowy koncept sprawi, że sytuacja ulegnie zmianie. Stawka jest wysoka, ponieważ dobrze zaprojektowany i właściwie wyceniony Kei Car to właściwie pewny sukces.

Super Height K-Wagon Concept pomimo studyjnego charakteru sprawia wrażenie pojazdu gotowego do produkcji. Nie zdziwimy się, jeśli największą zmianą w wersji produkcyjnej będzie po prostu rezygnacja z przydomka "concept". Auto jak wszystkie współczesne Kei Cary wyróżnia się bardzo pudełkowatym kształtem nadwozia, który sprawia, że mimo niewielkich wymiarów zewnętrznych, w środku jest naprawdę sporo miejsca.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Silnik ma oczywiście 660 cm3 pojemności i jest sparowany z bezstopniową przekładnią CVT. Dużą zaletę konstrukcji stanowią przesuwne boczne drzwi, ułatwiające zajmowanie miejsca we wnętrzu. Sama kabina także nie budzi zastrzeżeń. Kokpit jest prosty i dojrzały. W przeciwieństwie do nadwozia nie sprawia wrażenia zabawkowego. Co więcej, mały, nie znaczy źle wyposażony - Na pokładzie nie brakuje skórzanej tapicerki, rozbudowanych multimediów i licznych schowków. Mitsubishi obiecuje też liczne systemy wspomagające kierowcę.

Debiut wersji produkcyjnej wydaje się tylko kwestią czasu. Być może dzięki temu modelowi Mitsubishi w końcu przebije się do czołówki w tym ważnym segmencie japońskiego rynku. Na obecność Super Height K-Wagon poza Azją nawet nie ma co liczyć. Amerykanie i Europejczycy mają zupełnie inne gusta i potrzeby. Szkoda...

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/6] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów