"To samochód, nie telefon" - Volkswagen przyznaje się do błędu i zapowiada zmiany

Szef stylistów Volkswagena obiecuje powrót do fizycznych przycisków. Pierwszym zwiastunem powrotu do normalności ma być elektryczny model ID.2.

Wnętrze Volkswagena ID.EVERY1Wnętrze Volkswagena ID.EVERY1
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volkswagen
Aleksander Ruciński

W ostatnich latach Volkswagen sukcesywnie odchodził od fizycznych przycisków we wnętrzach swoich modeli. Ergonomiczne i sprawdzone rozwiązania ustąpiły miejsca dotykowym panelom i ekranom. Miało być minimalistycznie i nowocześnie. Niestety klientom niekoniecznie się to spodobało.

Szef stylistów Volkswagena, Andreas Mindt w niedawnym wywiadzie dla magazynu "Autocar" przyznał, że porzucenie fizycznych przycisków było błędem. Dodał, że marka zamierza zawrócić z tej drogi.

- Począwszy od ID.2all będziemy oferować fizyczne przyciski do obsługi przynajmniej pięciu najważniejszych funkcji: głośności, ogrzewania każdej strony pojazdu, wentylacji oraz świateł awaryjnych - powiedział Mindt.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Volkswagen Passat - ile zostało w nim Passata?

- Będą w każdym nowym modelu. Nigdy więcej nie popełnimy tego błędu. Mamy już fizyczne przyciski na kierownicy. Dość zgadywania. To nasza prawdziwa odpowiedź, która podoba się ludziom. Szczerze - to samochód, a nie telefon - dodał projektant.

Cóż - lepiej późno niż wcale. Dobrze, że Volkswagen zrozumiał swój błąd i postanowił go naprawić. Pytanie, czy pozostali producenci postąpią podobnie?

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów