WAŻNE
TERAZ

Dron spadł koło ich wsi. Mówią, co słychać często w nocy

To koniec pewnej epoki. Caterham Seven z wolnossącym silnikiem przejdzie do historii

Ale wcześniej zajaśnieje nowym blaskiem. Jak poinformowała brytyjska firma, na europejski rynek wkroczą finalne wersje dwóch odmian "siódemki": 485 i 485 CSR. Będzie to kwintesencja motoryzacji w klasycznym wydaniu.

Caterham Seven 485 Final EditionCaterham Seven 485 Final Edition
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Caterham
Tomasz Budzik

Jak zapowiedział Caterham, powstanie po 85 sztuk 485 oraz 485 CSR. Seven będzie napędzany dwulitrowym silnikiem Duratec pochodzącym od Forda. Wolnossąca jednostka osiąga do 8,5 tys. obr./min., dając kierowcy możliwość elastycznego podchodzenia do jazdy. Dzięki ograniczonej wadze 228 KM wystarczy, by katapultować się do 100 km/h w czasie 4,1 s oraz finalnie rozpędzić się do 224 km/h. Silnik współpracuje z pięciobiegową, manualną skrzynią.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Test wideo: nowa Dacia Duster – tak dobra może być prostota

Najszybsza produkcyjna odmiana auta Caterhama pojawiła się na rynku w 2014 r. Egzemplarze z ekskluzywnej serii Final Edition otrzymają wyselekcjonowane lakiery i będą wyróżniały się matowymi pasami, ciągnącymi się przez karoserię. Oczywiście pojawią się również plakietki, określające numer pojazdu w limitowanej serii. We wnętrzu przywitają nas fotele pokryte skórą lub alcantarą oraz deska rozdzielcza wykończona włóknem węglowym.

Ceny tego niezwykłego samochodu, mającego spore zadatki na kolekcjonerski skarb, zaczynają się od 67 495 euro bez podatku VAT. Oprócz serii dla europejskich klientów powstanie również 10 sztuk specjalnie na rynek japoński.

Wybrane dla Ciebie

Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik