To już nie jest specjalna wersja Volvo. Poznajcie Polestar 1 

Co tu dużo mówić, samochód na zdjęciach to dwudrzwiowe coupé, od którego rozpocznie się historia Polestar jako samodzielnej marki. Chociaż wygląda jak skrócone Volvo S90, blisko połowa podzespołów została przygotowana od podstaw.

Obraz
Michał Zieliński

Polestar 1 to pierwsza i ostatnia hybryda typu plug-in nowej marki. Napędza ją kombinacja 2-litrowego, benzynowego silnika spalinowego oraz dwóch motorów elektrycznych generujących łącznie 600 KM i 1000 Nm. Moc wyciągana z prądu będzie przekazywana na tylne koła, a samochód ma przejechać do 150 km na jednym ładowaniu. Czterocylindrowa jednostka z Volvo napędzi przednią oś.

Obraz
© Materiały prasowe

Coupé powstało na platformie Volvo SPA, na której bazuje chociażby S90, ale jest od niego o blisko 0,5 metra krótsze. Wiele części nadwozia wykonano z włókna węglowego, co nie tylko pozwala na obniżenie masy, ale i zwiększenie sztywności nadwozia. To sprawia, że Polestar 1 ma być samochodem sportowym z prawdziwego zdarzenia. W prowadzeniu pomoże też rozkład mas 48/52 (przód/tył) oraz system wachlowania momentem obrotowym przy tylnej osi.

Obraz
© Materiały prasowe

Produkcja nowego auta ma wystartować w połowie 2019 roku w chińskiej fabryce Polestar Production Center w Chengdu. Rocznie z taśm ma zjeżdżać zaledwie 500 egzemplarzy i – co ciekawe – nie będzie można ich kupić. Model 1 będzie oferowany tylko w formie subskrypcji na dwa lub trzy lata. Przez ten czas klienci nie będą musieli się martwić o ubezpieczenie czy koszty utrzymania. Będą mogli nawet korzystać z innych samochodów Polestar lub Volvo bez dodatkowych opłat.

Obraz
© Materiały prasowe

Na kolejne modele nowej marki przyjedzie nam jeszcze poczekać, ale już teraz firma zapowiada, że będą to auta w pełni elektryczne. W przyszłości zobaczymy chociażby konkurenta Tesli Modelu 3 oraz Polestar 3 – średniej klasy SUV-a. Chętni na 600-konne coupé już teraz mogą się zapisywać na stronie producenta.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/11] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy