Test zimowych opon ADAC 2025/2026. Ile one potrafią przejechać!

Niemieccy eksperci sprawdzili, które zimowe opony są najlepsze do samochodów klasy średniej i kompaktów. Do czołówki obsadzonej przez marki premium przebiły się i tańsze "gumy", a żywotność tych najlepszych jest po prostu imponująca.

Nowe oponyNowe opony
Źródło zdjęć: © WP | autokult.pl
Tomasz Budzik

Z roku na rok popularność całorocznego ogumienia wśród polskich kierowców rośnie. Jednak mimo to wielu zmotoryzowanych wymaga od opon zimą najwyższej wydajności. Ci wybiorą ogumienie sezonowe. Niemiecki automobilklub ADAC przetestował opony w rozmiarze 225/40 R18. To modele, które mogą być ofertą do nowszych samochodów kompaktowych lub aut segmentu średniego.

W warunkach zimowych badano wszystkie najważniejsze parametry. Oprócz drogi hamowania na różnych nawierzchniach sprawdzano także generowany hałas i prędkość występowania niebezpiecznego aquaplaningu (im wyższa, tym lepiej). Oszacowano również spodziewany przebieg, jaki będzie można zrobić na komplecie ogumienia. Oto wyniki od najlepiej do najgorzej ocenionej opony.

Goodyear UltraGrip Performance 3

  • Hamowanie na suchym asfalcie (100 - 0 km/h): 42,3 m
  • Hamowanie na mokrym asfalcie (80 - 0 km/h): 31,7 m
  • Hamowanie na mokrym betonie (80 - 0 km/h): 36,6 m
  • Prędkość wystąpienia aquaplaningu: 77,1 km/h
  • Hamowanie na śniegu (30 - 0 km/h): 9,7 m
  • Hamowanie na lodzie (20 - 0 km/h): 16,7 m
  • Przewidywany przebieg: 76,5 tys. km
  • Generowany hałas: 71,2 dB

Michelin Pilot Alpin 5

  • Hamowanie na suchym asfalcie (100 - 0 km/h): 41,4 m
  • Hamowanie na mokrym asfalcie (80 - 0 km/h): 32,2 m
  • Hamowanie na mokrym betonie (80 - 0 km/h): 36,9 m
  • Prędkość wystąpienia aquaplaningu: 75,2 km/h
  • Hamowanie na śniegu (30 - 0 km/h): 9,4 m
  • Hamowanie na lodzie (20 - 0 km/h): 16,3 m
  • Przewidywany przebieg: 67 tys. km
  • Generowany hałas: 71,5 dB

Bridgestone Blizzak 6

  • Hamowanie na suchym asfalcie (100 - 0 km/h): 43,8 m
  • Hamowanie na mokrym asfalcie (80 - 0 km/h): 32,3 m
  • Hamowanie na mokrym betonie (80 - 0 km/h): 36,5 m
  • Prędkość wystąpienia aquaplaningu: 74,9 km/h
  • Hamowanie na śniegu (30 - 0 km/h): 9,6 m
  • Hamowanie na lodzie (20 - 0 km/h): 16,2 m
  • Przewidywany przebieg: 57,7 tys. km
  • Generowany hałas: 72,4 dB

Dunlop Winter Sport 5

  • Hamowanie na suchym asfalcie (100 - 0 km/h): 44,0 m
  • Hamowanie na mokrym asfalcie (80 - 0 km/h): 34,4 m
  • Hamowanie na mokrym betonie (80 - 0 km/h): 38,9 m
  • Prędkość wystąpienia aquaplaningu: 73,2 km/h
  • Hamowanie na śniegu (30 - 0 km/h): 9,5 m
  • Hamowanie na lodzie (20 - 0 km/h): 16,8 m
  • Przewidywany przebieg: 61,3 tys. km
  • Generowany hałas: 74,1 dB

Hankook Winter i*cept evo3 W330

  • Hamowanie na suchym asfalcie (100 - 0 km/h): 43,7 m
  • Hamowanie na mokrym asfalcie (80 - 0 km/h): 32,9 m
  • Hamowanie na mokrym betonie (80 - 0 km/h): 37,5 m
  • Prędkość wystąpienia aquaplaningu: 74,0 km/h
  • Hamowanie na śniegu (30 - 0 km/h): 9,7 m
  • Hamowanie na lodzie (20 - 0 km/h): 17,4 m
  • Przewidywany przebieg: 72,4 tys. km
  • Generowany hałas: 75,3 dB

Continental WinterContact TS 870 P

  • Hamowanie na suchym asfalcie (100 - 0 km/h): 42,6 m
  • Hamowanie na mokrym asfalcie (80 - 0 km/h): 33,0 m
  • Hamowanie na mokrym betonie (80 - 0 km/h): 38,0 m
  • Prędkość wystąpienia aquaplaningu: 75,2 km/h
  • Hamowanie na śniegu (30 - 0 km/h): 9,8 m
  • Hamowanie na lodzie (20 - 0 km/h): 18,1 m
  • Przewidywany przebieg: 53,1 tys. km
  • Generowany hałas: 71,8 dB

Kleber Krisalp HP3

  • Hamowanie na suchym asfalcie (100 - 0 km/h): 44,2 m
  • Hamowanie na mokrym asfalcie (80 - 0 km/h): 35,0 m
  • Hamowanie na mokrym betonie (80 - 0 km/h): 40,7 m
  • Prędkość wystąpienia aquaplaningu: 76,9 km/h
  • Hamowanie na śniegu (30 - 0 km/h): 9,4 m
  • Hamowanie na lodzie (20 - 0 km/h): 16,8 m
  • Przewidywany przebieg: 52,7 tys. km
  • Generowany hałas: 71,9 dB

Nokian Tyres Snowproof P

  • Hamowanie na suchym asfalcie (100 - 0 km/h): 42,2 m
  • Hamowanie na mokrym asfalcie (80 - 0 km/h): 33,4 m
  • Hamowanie na mokrym betonie (80 - 0 km/h): 37,7 m
  • Prędkość wystąpienia aquaplaningu: 67,8 km/h
  • Hamowanie na śniegu (30 - 0 km/h): 10,0 m
  • Hamowanie na lodzie (20 - 0 km/h): 16,0 m
  • Przewidywany przebieg: 51,6 tys. km
  • Generowany hałas: 70,9 dB

Momo W-20 North Pole

  • Hamowanie na suchym asfalcie (100 - 0 km/h): 43,1 m
  • Hamowanie na mokrym asfalcie (80 - 0 km/h): 32,7 m
  • Hamowanie na mokrym betonie (80 - 0 km/h): 36,6 m
  • Prędkość wystąpienia aquaplaningu: 71,1 km/h
  • Hamowanie na śniegu (30 - 0 km/h): 9,8 m
  • Hamowanie na lodzie (20 - 0 km/h): 16,7 m
  • Przewidywany przebieg: 61,2 tys. km
  • Generowany hałas: 71,4 dB

Ceat WinterDrive

  • Hamowanie na suchym asfalcie (100 - 0 km/h): 42,0 m
  • Hamowanie na mokrym asfalcie (80 - 0 km/h): 34,5 m
  • Hamowanie na mokrym betonie (80 - 0 km/h): 39,7 m
  • Prędkość wystąpienia aquaplaningu: 71,5 km/h
  • Hamowanie na śniegu (30 - 0 km/h): 9,7 m
  • Hamowanie na lodzie (20 - 0 km/h): 15,5 m
  • Przewidywany przebieg: 64,6 tys. km
  • Generowany hałas: 71,6 dB

Matador MP93 Nordicca

  • Hamowanie na suchym asfalcie (100 - 0 km/h): 45,1 m
  • Hamowanie na mokrym asfalcie (80 - 0 km/h): 34,9 m
  • Hamowanie na mokrym betonie (80 - 0 km/h): 40,9 m
  • Prędkość wystąpienia aquaplaningu: 72,3 km/h
  • Hamowanie na śniegu (30 - 0 km/h): 9,7 m
  • Hamowanie na lodzie (20 - 0 km/h): 16,8 m
  • Przewidywany przebieg: 50,1 tys. km
  • Generowany hałas: 71,1 dB

Uniroyal WinterExpert

  • Hamowanie na suchym asfalcie (100 - 0 km/h): 43,9 m
  • Hamowanie na mokrym asfalcie (80 - 0 km/h): 32,9 m
  • Hamowanie na mokrym betonie (80 - 0 km/h): 38,1 m
  • Prędkość wystąpienia aquaplaningu: 72,1 km/h
  • Hamowanie na śniegu (30 - 0 km/h): 9,7 m
  • Hamowanie na lodzie (20 - 0 km/h): 17,4 m
  • Przewidywany przebieg: 53,0 tys. km
  • Generowany hałas: 73,2 dB

Fulda Kristall Control HP2

  • Hamowanie na suchym asfalcie (100 - 0 km/h): 45,3 m
  • Hamowanie na mokrym asfalcie (80 - 0 km/h): 35,9 m
  • Hamowanie na mokrym betonie (80 - 0 km/h): 40,0 m
  • Prędkość wystąpienia aquaplaningu: 74,0 km/h
  • Hamowanie na śniegu (30 - 0 km/h): 9,7 m
  • Hamowanie na lodzie (20 - 0 km/h): 17,0 m
  • Przewidywany przebieg: 56,9 tys. km
  • Generowany hałas: 74,3 dB

Semperit Speed-Grip 5

  • Hamowanie na suchym asfalcie (100 - 0 km/h): 44,3 m
  • Hamowanie na mokrym asfalcie (80 - 0 km/h): 33,3 m
  • Hamowanie na mokrym betonie (80 - 0 km/h): 37,6 m
  • Prędkość wystąpienia aquaplaningu: 74,2 km/h
  • Hamowanie na śniegu (30 - 0 km/h): 9,6 m
  • Hamowanie na lodzie (20 - 0 km/h): 17,0 m
  • Przewidywany przebieg: 47,9 tys. km
  • Generowany hałas: 74,2 dB

GT Radial WinterPro 2 Sport

  • Hamowanie na suchym asfalcie (100 - 0 km/h): 45,0 m
  • Hamowanie na mokrym asfalcie (80 - 0 km/h): 36,3 m
  • Hamowanie na mokrym betonie (80 - 0 km/h): 40,8 m
  • Prędkość wystąpienia aquaplaningu: 73,4 km/h
  • Hamowanie na śniegu (30 - 0 km/h): 9,7 m
  • Hamowanie na lodzie (20 - 0 km/h): 17,0 m
  • Przewidywany przebieg: 44,6 tys. km
  • Generowany hałas: 72,8 dB

W pierwszej piętnastce najlepszych opon zimowych testowanych przez ADAC wyróżnia się zwycięska propozycja Goodyeara, która może się pochwalić przewidywanym przebiegiem aż 76,5 tys. km. Jeśli ktoś uważał, że zimowe opony z natury muszą szybko się ścierać, był w błędzie. Interesująca jest także propozycja firmy Hankook, która zaskakuje dobrymi parametrami. Jej słabością jest generowany hałas, tym niemniej udało się jej rozdzielić przedstawicieli marek premium.

Wybrane dla Ciebie

Auto jak mobilne biuro. Mercedes łączy siły z Microsoftem
Auto jak mobilne biuro. Mercedes łączy siły z Microsoftem
Volkswagen ma problem z absencją pracowników. Traci przez to miliard euro rocznie
Volkswagen ma problem z absencją pracowników. Traci przez to miliard euro rocznie
Poszedł zarejestrować auto. Nie wiedział, że kupił je z długiem
Poszedł zarejestrować auto. Nie wiedział, że kupił je z długiem
Policja ma nowe radiowozy. Pierwsze sztuki w takiej wersji
Policja ma nowe radiowozy. Pierwsze sztuki w takiej wersji
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
Nowa sieć stacji ładowania wchodzi do Polski. Stawiają na dużą moc
7600 osób z działu elektryfikacji na bruk. "Musimy to przetrwać"
7600 osób z działu elektryfikacji na bruk. "Musimy to przetrwać"
Pierwsza jazda: Aston Martin DBX S — bez kompromisów
Pierwsza jazda: Aston Martin DBX S — bez kompromisów
"Polska" Via Baltica w końcu gotowa! Ostatni odcinek już przejezdny
"Polska" Via Baltica w końcu gotowa! Ostatni odcinek już przejezdny
Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross - dać więcej za mniej
Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross - dać więcej za mniej
Pierwsza jazda: DS N°8 – niech żyje awangarda!
Pierwsza jazda: DS N°8 – niech żyje awangarda!
Nowa Honda Prelude debiutuje jako wyścigówka
Nowa Honda Prelude debiutuje jako wyścigówka