Test wideo: BMW Serii 5 vs. Mercedes Klasy E — tak konkuruje premium

BMW Serii 5 i Mercedes Klasy E rywalizują ze sobą od zawsze. Walczą nie tylko o królowanie w odniesieniu do luksusu, prestiżu, prowadzenia i prezencji. W tym starciu chodzi o coś więcej.

Mateusz Żuchowicz

Oceniając wygląd, można mieć poczucie, że Mercedes nie może zerwać z klasyczną stylistyką. Żeby było jasne, nie uważam, że ten samochód jest w jakimś stopniu brzydki lub nudny, ale patrząc z perspektywy BMW, jest nieco zachowawczy. Nie zmienia to faktu, że oba modele nie chcą być kojarzone z tym, czym były kojarzone w przeszłości. Teraz Mercedes Klasy E ma być bardziej młodzieżowy, a kupując Serię 5, nie będziecie musieli udowadniać, że macie znajomych w Kolumbii. 

Mercedes klasy E
Mercedes klasy E © WP | Mateusz Żuchowicz

Warto również wspomnieć o wymiarach, bo one choć niewiele, to jednak się różnią. I to we wszystkich aspektach na korzyść BMW. Seria 5 jest o 11 cm dłuższa od mercedesa, o 2 cm szersza i o prawie 5 cm wyższa. Do tego rozstaw osi jest większy o prawie 3,5 cm. To oczywiście może wpływać na ilość miejsca w środku. Czy rzeczywiście tak jest? Sprawdzam to dla was w filmie.

BMW serii 5
BMW serii 5 © WP | Mateusz Żuchowicz

We wnętrzu jest podobnie. W testowanej Klasie E na pewno nie jest nudno i staro. Nie mamy już poziomego i pionowego ekranu. Nie mamy tutaj też Hiperscreena, który jest w elektrycznych modelach. W Klasie E jest Super Screen, czyli nieco bardziej uboga odmiana hiperscreena, bo nie mamy trzech połączonych ekranów, a dwa. Patrząc jednak na wnętrze BMW, to ekrany wydają się malutkie. To prawda są mniejsze, ale za to  piekielnie szybkie w działaniu i bardzo skomplikowane w użytkowaniu.

Mercedes klasy E
Mercedes klasy E © WP | Mateusz Żuchowicz

Najważniejsza rzecz jest taka, że obydwa testowe egzemplarze mają silniki wysokoprężne pod maską. Obydwa oferują motory o tej samej pojemności i mocy. Który więc jest lepszy i przede wszystkim który jest bardziej oszczędny? Zrobiłem dla was test, który wyłonił zwycięzcę tego pojedynku. Zapraszam do obejrzenia materiału wideo.

Mercedes klasy E
Mercedes klasy E © WP | Mateusz Żuchowicz

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach