Test wideo: BMW M3 CS - orzeszek z batona za 285 tys. zł

Co robisz, gdy jedno z twoich dzieci zostaje zdominowane przez swoich braci? Według BMW wysyłasz go na siłownie, wyposażasz w dodatkowy sprzęt i wrzucasz go z powrotem do pokoju zabaw. Tak w skrócie można opisać historię BMW M3 CS. Dlaczego?

Mateusz Żuchowicz

No bo jeśli jesteśmy nastawieni na modele BMW z tej serii i chcemy kupić coupe, to bierzemy M4, a kiedy chcemy sportowy samochód praktyczny, to idealne w tym momencie jest M3 Touring. Co więc w takiej sytuacji ma zrobić biedne M3? BMW nie zostawiło go na pastwę dwóch braci. BMW czekało tylko na idealny moment, by pokazać światu odmianę, która stanie się wisienką na torcie.

BMW M3 CS
BMW M3 CS © WP | Mateusz Żuchowicz

Mowa oczywiście o BMW M3 CS, a dokładnie mówiąc, M3 Competiton Sport. Odmiana, która dla fanów BMW nie jest niczym nowym, bo skrót CS mocno zakorzeniony jest w historii bawarskiej marki, bo modele z dodatkową literką "s" na tylnej klapie są dla BMW tym, czym przykładowo dla Porsche jest GT3 względem zwykłego 911, czyli autem, które kupują głównie egoiści.

BMW M3 CS
BMW M3 CS © WP | Mateusz Żuchowicz

A chodzi tutaj przede wszystkim o egoizm w podróżowaniu, bo decydując się tego typu samochód, dbamy tylko o własne doskonałe przeżycia zza kierownicy, mając głęboko w poważaniu potrzeby i oczekiwania innych.

BMW M3 CS
BMW M3 CS © WP | Mateusz Żuchowicz

A przynajmniej tak może się wydawać kiedy zagłębimy się w zmianach, jakie BMW wprowadziło do CS-a względem zwykłego już hardcorowego M3 Competition. Po przeczytaniu wszystkiego stwierdzam, że przed ewentualną jazdą jako pasażer należy najpierw zakupić Aviomarin, Panadol i paczkę pampersów.

BMW M3 CS
BMW M3 CS © WP | Mateusz Żuchowicz

Rodzi się jednak pytanie, czy to wszystko jest warte dopłaty na poziomie 285 000 zł? Zmian jest dużo, ale niektóre przypominają orzeszka z batona, a niektóre wcale na co dzień Wam nie ułatwią życia. Dla kogo jest więc ten samochód? To wszystko tłumaczę w moim materiale wideo, do którego gorąco zachęcam, bo naprawdę sporo się dzieje. Miłego seansu!

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach