Test systemów antykolizyjnych w prawdziwym ruchu ulicznym [wideo]

Systemy antykolizyjne wykrywające inne pojazdy nie są nowością. Nadal jednak nie istnieje rozwinięta komunikacja między autami i otoczeniem. Eksperyment przetestuje połączenie obu tych rozwiązań. Organizuje go amerykański departament transportu.

Test systemów antykolizyjnychTest systemów antykolizyjnych
Piotr Ślusarczyk

Systemy antykolizyjne wykrywające inne pojazdy nie są nowością. Nadal jednak nie istnieje rozwinięta komunikacja między autami i otoczeniem. Eksperyment przetestuje połączenie obu tych rozwiązań. Organizuje go amerykański departament transportu.

W teście systemów V2V (Vehicle-To-Vehicle) i V2I (Vehicle-To-Infrastructure) weźmie udział niemal 3000 samochodów osobowych, ciężarowych oraz autobusów. Placem zabaw dla eksperymentu przez najbliższy rok będzie Ann Arbor w stanie Michigan.

Systemy V2V i V2I zapewniają komunikację pomiędzy pojazdami oraz z elementami otoczenia opierając się na sygnale Wi-Fi. Rozwiązania mają przede wszystkim zapobiegać drobnym kolizjom, jakie zdarzają się w ruchu miejskim. Często ich przyczynami są zwykła nieuwaga, ignorowanie istnienia martwego pola oraz niedostrzeganie wskazań sygnalizacji świetlnej.

Inną sprawą jest to, że systemy bezpieczeństwa często działają idealnie jedynie w założeniach i na oficjalnych prezentacjach. Spreparowane warunki nie oddają w pełni sytuacji, które faktycznie występują na drogach. Test będzie więc idealnym i wiarygodnym sprawdzianem.

GM i Ford, które mocno zaangażowały się w program rozwoju systemów antykolizyjnych, dostały zgodę na stworzenie uniwersalnego języka komunikacji, aby w przyszłości mogła powstać jednolita sieć powiązań. Na ten cel koncerny dostają specjalne rządowe dotacje. O efektach ich pracy można przekonać się oglądając poniższe wideo.

Źródło: U.S. DOTAutoBlog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem, czy całoroczne sprawdzą się latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne sprawdzą się latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam