Test: SsangYong Tivoli Grand - tu nie ma miejsca na błędy

Ssangyong Tivoli Grand nie ma lekkiego zadania. Plasuje się w jednym z najbardziej zatłoczonych segmentów na rynku, a mało rozpoznawalna marka nie ułatwia zadania. Czy ma wystarczająco asów w rękawie, by przekonać do siebie klientów? Zapraszam na film.

Mateusz Żuchowicz

Ssangyong Tivoli Grand - test wideo

Opowiedzenie wam całej historii SsangYonga to temat na osobny odcinek. Skupię się więc tylko na kluczowych momentach w historii tej firmy. Musicie wiedzieć, że SsangYong to tak naprawdę najstarszy koreański producent samochodów. Firma istnieje pod tą nazwą od 1939 roku. Co prawda nie od początku zajmowała się produkcją samochodów, więc tak naprawdę kluczowymi dla powstania marki samochodowej SsangYong były lata 1954 i 1955.

Wówczas to powstały dwie koreańskie firmy - Ha Dong-hwan Motor produkująca na początku swojej działalności pojazdy użytkowe oraz Sinjin Automobiles, która swoją przygodę rozpoczęła od produkcji autobusów. I to właśnie z tych dwóch firm powstaje oficjalna marka SsangYong. W 1986 roku koncern SsangYong przejął firmę Dong-A - będącą następcą połączonych firm Ha Dong-hwan Motor i Sinjin Automobiles.

Oczywiście w tej historii było wiele wzlotów, upadków, udanych, bądź nieudanych współpracy z większymi czy mniejszymi markami, jednak najważniejsze jest to, że nadal chcą walczyć, choć naprawdę nie jest łatwo. W tej chwili firma należy do indyjskiego koncernu Mahindra & Mahindra, ale wskutek kryzysu ten przestał ją wspierać. Dlatego firma szuka nowych inwestorów. Żeby jednak ich pozyskać trzeba mieć naprawdę twarde argumenty.

Czy Tivoli Grand rzeczywiście je ma? Zapraszam na film.

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach