Test wideo: Porsche 911 GT3 - poświęcisz bardzo wiele, ale nie będziesz żałował

Zakup niektórych samochodów można porównać do małżeństwa z wymarzoną kobietą. Jesteście skłonni do wielu wyrzeczeń, bo wiecie, że będąc z nią, lepiej być nie może. W świecie motoryzacji 911 GT3 dla wielu motomaniaków jest właśnie taką kobietą. Pytanie tylko, do jak dużych wyrzeczeń w tym związku będzie zmuszeni?

Mateusz Żuchowicz

Porsche 911 GT3 - test wideo

Surowy wóz kosztuje 865 tys. zł. W przedniej części samochodu zdjęto wygłuszenie z dolotu, przez co jest głośniejszy. W środku zwykłe fotele zastąpiono — wartymi blisko 30 tys. zł — ultra lekkimi, niewygodnymi kubełkami z włókna węglowego. Zamiast tylnej kanapy macie rusztowanie na pranie, które skutecznie zasłania wam widoczność, a nawet gdy już coś dostrzeżecie przez ten gąszcz rur, to zaraz za nimi jest ogromne skrzydło, które zasłania wam całą resztę. Do tego przednim spliterem będziecie zahaczać o większość progów zwalniających, a do wielu garaży podziemnych w ogóle nie wjedziecie. Nie będziecie mogli zrobić większych zakupów, bo bagażnik prawie nie istnieje. Zawieszenie w mieście wybije wam wszystkie plomby, a po odpaleniu auta wewnątrz jest głośno i na całym ciele czujecie przeszywające wibracje…

Tylko wiecie co? Właśnie po odpaleniu GT3 wszystkie te rzeczy, o których wspomniałem przed chwilą, tracą na znaczeniu, bo gdy usłyszcie rasowe brzmienie godne bolidu GT, generowane przez 4-litrowy silnik, wrzucicie pierwszy bieg i poczujecie ten samochód, to skalę wyrzeczeń zaczniecie mieć w nosie.

Rodzi się więc pytanie. Czy pomimo tego, że wasze życie stanie się jednym wielkim wyrzeczeniem i każdego dnia, podróżując tym samochodem, będziecie musieli stawiać czoła wszelakim wyzwaniom, które przeciętnego Kowalskiego zupełnie nie dotyczą, to nadal Porsche 911 GT3 ma w sobie to coś, że i tak go chcecie? Sprawdziłem to, użytkując ten model przez tydzień.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów