Test opon letnich GTU 2020. Niemcy sprawdzili tanie ogumienie w rozmiarze 215/55 R17

Co roku niemiecki GTU publikuje testy letniego ogumienia. Tym razem jednak nasi zachodni sąsiedzi przeprowadzili porównanie własności opon ze średniej i niskiej półki. Czy można mieć tanie i dobre?

Choć na zmianę opon na letnie wciąż jest zbyt wcześnie, to już warto o nich pomyśleć. Jeśli musisz kupić nowy komplet, teraz możesz zaoszczędzićChoć na zmianę opon na letnie wciąż jest zbyt wcześnie, to już warto o nich pomyśleć. Jeśli musisz kupić nowy komplet, teraz możesz zaoszczędzić
Źródło zdjęć: © Andrzej Zbraniecki/East News
Tomasz Budzik

Choć opony to jedyne elementy, które łączą samochód z podłożem, część kierowców nie chce wydawać na nie zbyt wiele. Właśnie z myślą o nich niemiecki GTU przeprowadził test ogumienia 215/55 R17, a więc dla kompaktowych SUV-ów czy nieco większych i starszych modeli. W stawce nie znajdziemy tu żadnej renomowanej marki. Oto wyniki.

Maxxis Premitra 5

Ogólny wynik: 154/190

Jazda na mokrej nawierzchni: 60/80

Jazda na suchej nawierzchni: 51/60

Opory toczenia, środowisko i cena: 43/50

Cena (za 1 szt.): 330 zł

Sava Intensa UHP 2

Ogólny wynik: 146/190

Jazda na mokrej nawierzchni: 56/80

Jazda na suchej nawierzchni: 47/60

Opory toczenia, środowisko i cena: 43/50

Cena (za 1 szt.): 350 zł

Fulda SportControl 2

Ogólny wynik: 145/190

Jazda na mokrej nawierzchni: 61/80

Jazda na suchej nawierzchni: 47/60

Opory toczenia, środowisko i cena: 37/50

Cena (za 1 szt.): 390 zł

Apollo Aspire XP

Ogólny wynik: 136/190

Jazda na mokrej nawierzchni: 51/80

Jazda na suchej nawierzchni: 45/60

Opory toczenia, środowisko i cena: 40/50

Cena (za 1 szt.): 390 zł

Toyo Proxes Sport

Ogólny wynik: 135/190

Jazda na mokrej nawierzchni: 56/80

Jazda na suchej nawierzchni: 44/60

Opory toczenia, środowisko i cena: 35/50

Cena (za 1 szt.): 360 zł

Kleber Dynaxer HP4

Ogólny wynik: 129/190

Jazda na mokrej nawierzchni: 45/80

Jazda na suchej nawierzchni: 47/60

Opory toczenia, środowisko i cena: 37/50

Cena (za 1 szt.): 380 zł

Firestone Roadhawk

Ogólny wynik: 126/190

Jazda na mokrej nawierzchni: 43/80

Jazda na suchej nawierzchni: 44/60

Opory toczenia, środowisko i cena: 39/50

Cena (za 1 szt.): 350 zł

Hankook Ventus Primes 125

Ogólny wynik: 122/190

Jazda na mokrej nawierzchni: 36/80

Jazda na suchej nawierzchni: 47/60

Opory toczenia, środowisko i cena: 39/50

Cena (za 1 szt.): 380 zł

Avon ZV7

Ogólny wynik: 119/190

Jazda na mokrej nawierzchni: 41/80

Jazda na suchej nawierzchni: 41/60

Opory toczenia, środowisko i cena: 37/50

Cena (za 1 szt.): 370 zł

Testy przeprowadzano z wykorzystaniem Audi Q2. Na suchej nawierzchni pomiędzy testowanymi oponami zauważono niewielkie różnice. Najlepsze okazało się ogumienie Maxxis, ale wszystkie modele z wyjątkiem produktów, Toyo, Firestone oraz Avon pozostawały bardzo niedaleko za zwycięzcą. Większe różnice ujawniły się po zmianie warunków pogodowych.

Próba hamowania na mokrej nawierzchni z prędkości 80 km/h pokazała, że żadna z testowanych opon nie może równać się z produktami premium. Niektóre opony ze średniej półki wypadły jednak całkiem dobrze. Dotyczy to przede wszystkim propozycji firm Fulda, Maxxis, Toyo oraz Kleber. Jak zauważają niemieccy specjaliści, warto pamiętać, że nowa i nieco tańsza opona w takich warunkach może poradzić sobie lepiej niż markowa, ale mocno zużyta.

Jeśli więc zastanawiasz się nad "dojeżdżeniem" mocno przechodzonego letniego kompletu ze względu na oszczędności, warto rozważyć zakup nowych, ale tańszych opon.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Porsche 911 T na Silesia Ringu - dobrze, że takie auta istnieją
Porsche 911 T na Silesia Ringu - dobrze, że takie auta istnieją
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż