Test: Nowe Porsche Cayenne – ostatnie z silnikiem spalinowym

Najpopularniejszy SUV Porsche przeszedł kurację odświeżającą. Jej wymiar jest symboliczny pod kątem wizualnym, natomiast więcej zmieniło się pod maską. O wszystkim opowiem w poniższym filmie.

Maciej Gomułka

Od 2002 roku światło dzienne ujrzały trzy generacje modelu Cayenne, który na początku nie był zbyt optymistycznie przyjęty przez rynek. Z czasem się to zmieniło i według najnowszych danych 30 proc. klientów Porsche decyduje się właśnie na wspomnianego SUV-a. Mówi się, że gdyby nie popularność tego samochodu, to producent mógłby szukać oszczędności związanych z rozwojem innych modeli.

Porsche Cayenne S
Porsche Cayenne S © WP | Maciej Gomułka

Ostatnia generacja tego modelu pojawiła się w 2017 roku, dlatego przyszedł czas na zmiany, których skala może zaskoczyć. Po sześciu latach wielu producentów zaprezentowałoby całkowicie nowy model, natomiast tutaj mamy do czynienia z faceliftingiem. Najbardziej rzucają się w oczy nowe reflektory. Kosmetyczne zmiany zderzaka ciężko wyłapać na pierwszy rzut oka, natomiast kiedy spojrzymy na tył, to dostrzeżemy, że zmienił się również pas pomiędzy kloszami lamp. Dodatkowo, w konfiguratorze pojawiły się nowe wzory felg oraz kolory nadwozia.

Porsche Cayenne S
Porsche Cayenne S © WP | Maciej Gomułka

Najwięcej zmieniło się w obszarze jednostek napędowych i z jednej strony są to smutne wieści, dla wielbicieli mocniejszych odmian, bowiem znikają wersje Turbo, Turbo S oraz GTS. Łatwo można się domyślić, że mniej pokrzywdzeni będą klienci spoza Europy, dla których przewidziane jest Cayenne Turbo GT o mocy ponad 600 KM. W Polsce dostępne będą trzy odmiany, których moc została zwiększona względem modeli przed faceliftingiem. Jest też dobra wiadomość. Najmocniejsza wersja o oznaczeniu S, zamiast silnika V6, będzie zasilana ośmiocylindrową jednostką w tym samym układzie.

Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej o tym samochodzie, zapraszam do oglądania

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach