Długodystansowa Mazda CX-60 © Autokult | Mariusz Zmysłowski

Test długodystansowy: Mazda CX-60 z dieslem – dzień dobry!

Dzisiaj witamy w naszej redakcji Mazdę CX-60. Japoński SUV zagości u nas na pół roku. Poznajcie naszą konfigurację i sprawdźcie, jakie plany przygotowaliśmy dla CX-60.

Konfiguracja

Nasza redakcja mierzyła się z wieloma wyzwaniami. Często też dyskutujemy na wszelkie tematy związane z samochodami. Nic nas jednak nie dzieli tak bardzo jak wspólne konfigurowanie aut. Debata nad kolorem CX-60 trwała więc długo. Trochę szybciej poszło z napędem i wyposażeniem dodatkowym. Wiedzieliśmy, że ten SUV będzie nam służył w licznych dalekich podróżach.

Pod maskę trafił więc 3,3-litrowy diesel e-Skyactiv D. 6-cylindrowy motor dysponuje mocą 254 KM. Trafia ona na cztery koła przez 8-biegowy automat.

Długodystansowa Mazda CX-60
Długodystansowa Mazda CX-60 © Autokult | Mariusz Zmysłowski

Żeby podróżowało nam się przyjemnie, wybraliśmy bogate wyposażenie Takumi Plus z pięknym, jasnym wykończeniem – w środku mamy skórzaną tapicerkę w kolorze białym z wentylacją i podgrzewaniem przednich foteli.

Wśród dodatków znalazł się pakiet Convenience & Sound zawierający m.in. ładowarkę indukcyjną, bezdotykowo otwieraną tylną klapę, nagłośnienie BOSE i wewnętrzne oświetlenie LED. Wnętrze dozbroiliśmy w matę ochronną bagażnika, welurowe dywaniki, siatkę bagażnika i organizer uchwytu na kubek.

Długodystansowa Mazda CX-60
Długodystansowa Mazda CX-60 © Autokult | Mariusz Zmysłowski

Ostatecznie zdecydowaliśmy się na spektakularny lakier Deep Crystal Blue, którym pokryty został również kluczyk. Mamy tu więc bardzo elegancki zestaw, który śmiało może konkurować z najtwardszymi zawodnikami segmentu premium – o czym za chwilę.

Ostatecznie Mazda CX-60 z 6-cylindrowym dieslem kosztowała w naszej konfiguracji 326 697 zł brutto.

Odbiór

Odbiór długodystansowej Mazdy CX-60
Odbiór długodystansowej Mazdy CX-60
Odbiór długodystansowej Mazdy CX-60
Odbiór długodystansowej Mazdy CX-60
Odbiór długodystansowej Mazdy CX-60

Propozycję testu od Mazdy dostaliśmy pod koniec października. Swoją konfigurację opracowaliśmy w styczniu, a już na początku kwietnia CX-60 była gotowa, by trafić w nasze ręce. Nasz egzemplarz japońskiego SUV-a odebraliśmy w Mirai Motors w Sosnowcu.

Wydanie było czystą przyjemnością na wysokim poziomie. Do samochodu dostaliśmy małą torbę z wysmakowanymi upominkami, które podkreślają, z jakiego kraju pochodzi nasz SUV.

Co planujemy?

  • Długodystansowa Mazda CX-60
  • Długodystansowa Mazda CX-60
  • Długodystansowa Mazda CX-60
  • Długodystansowa Mazda CX-60
  • Długodystansowa Mazda CX-60
[1/5] Długodystansowa Mazda CX-60 Źródło zdjęć: Autokult | Mariusz Zmysłowski

Przede wszystkim jesteśmy otwarci na wasze propozycje – testujemy ten samochód dla Was, dlatego jeśli chcielibyście zaproponować sprawdzenie czegoś konkretnego, piszcie na redakcja@autokult.pl.

Oczywiście mamy już zaplanowany szereg materiałów z Mazdą CX-60. Sprawdzimy, jak japoński SUV z dieslem radzi sobie z ciągnięciem przyczepy, zabierzemy go też w liczne długie trasy, w tym do Niemiec (cel zdradzimy później), sprawdzimy też napęd AWD w terenie. CX-60 porównamy też z konkurencją różnego rodzaju. SUV-a Mazdy zmierzymy z konkurencją premium i do premium aspirującą. Sprawdzimy też, jak oszczędny potrafi być duży, nowoczesny diesel.

Pierwsze kilometry

  • Długodystansowa Mazda CX-60
  • Długodystansowa Mazda CX-60
  • Długodystansowa Mazda CX-60
  • Długodystansowa Mazda CX-60
  • Długodystansowa Mazda CX-60
[1/5] Długodystansowa Mazda CX-60 Źródło zdjęć: Autokult | Mariusz Zmysłowski

Od odbioru CX-60 zdążyliśmy przejechać ponad 1000 km. Ten pierwszy stint przypadł mnie. Znaczną część pokonałem po drogach krajowych, na których Mazda pozytywnie zaskoczyła mnie niskim spalaniem. Z czteroma osobami na pokładzie i pełnym bagażnikiem, 3-litrowy diesel potrzebował 4,8 l/100 km.

W trasie CX-60 zapewnia też bardzo dobry komfort. Czuć, że Mazda, chociaż nie mówi tego szczególnie głośno, coraz wygodniej usadza się na fotelu w loży premium. Dobre materiały, dobre wyciszenie, komfortowo pracujące zawieszenie i świetna charakterystyka dużego, ale oszczędnego diesla – nie trzeba więcej, kiedy ruszacie w podróż z rodziną.

Długodystansowa Mazda CX-60
Długodystansowa Mazda CX-60 © Autokult | Mariusz Zmysłowski

Tym, co zwróciło moją uwagę, była też bardzo sprytna roleta bagażnika. Mazda nie chwali się tym nigdzie, a to naprawdę dobre rozwiązanie. Po otwarciu bagażnika roleta rozwija się bardziej niż w pozycji zamkniętej. Ta część, która normalnie jest nawinięta, jest ażurowa. Dzięki temu, jeśli przewozicie coś z otwartym bagażnikiem, nie musicie się martwić o widoczność do tyłu – w lusterku zobaczycie wszystko, bo roleta jest częściowo wykonana z siateczki.

Teraz auto trafia w ręce Olka Rucińskiego, który już wkrótce opowie wam o przebiegu jego części testu.

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach