Test: BMW X3 – niby nowe, niby nie

Wiecie kiedy ostatni raz testowałem BMW X3? Cztery lata temu i to był jeden z pierwszych moich filmów. Teraz zakręciła mi się łezka w oku, bo oto znowu do testów mam najnowsze wcielenie BMW X3, które w dodatku pod maską ma hybrydę typu plug-in.

Mateusz Żuchowicz

Jeśli chodzi o wygląd, to umówmy się, mamy tutaj do czynienia z liftingiem, a nie nowym modelem. Choć BMW usilnie próbuje przekonać, że jest inaczej, a to, co za mną stoi, to zupełnie nowe BMW X3. Oczywiście patrząc na ten samochód, dość szybko można dostrzec zmiany, ale ogólna stylistyka jest nam doskonale znana z samochodu, który miał premierę w 2017 roku. I tak wtedy to rzeczywiście było nowe X3.

BMW X3
BMW X3 © WP | Mateusz Żuchowicz

Z przodu przeprojektowano przede wszystkim przedni zderzak, który teraz ma więcej ostrych linii, spłaszczono o 10 mm reflektory, które teraz przejęły również rolę dotychczasowych oddzielnych reflektorów przeciwmgielnych i mamy tutaj nową stylistykę atrapy chłodnicy. Z boku ten samochód nie zmienił się wcale, poza kołami. Możecie bowiem wybrać nowe wzory felg. Testowany egzemplarz, jak to bywa w autach prasowych, ma najdroższe opcjonalne felgi w rozmiarze 21 cali, które standardowo wymagają dopłaty na poziomie 17 tys. zł. Z tyłu również zmiany. I na pierwszy rzut oka widać, że zmieniły się tylne lampy, nieco zmieniono zderzak i pojawiły się ciekawsze prawdziwe końcówki układu wydechowego.

BMW X3
BMW X3 © WP | Mateusz Żuchowicz

Ważną kwestią jest również silnik, a raczej zespół napędowy, który znajduje się w odmianie 30e. Jest to benzynowa, czterocylindrowa jednostka o pojemności 2.0 i mocy 184 KM, która połączona jest z silnikiem elektrycznym o mocy 109 KM. Razem wytwarzają moc na poziomie 292 KM. Do tego mamy 420 Nm momentu obrotowego. To wszystko w połączeniu z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów powoduje, że ten ważący ponad dwie tony SUV przyspiesza do 100 km/h w 6,1 s. Ale jak jeździ? Jak działa ten napęd? I co jeszcze się zmieniło? Na te i wiele innych pytań znajdziecie odpowiedź w filmie. Zapraszam.

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach