Test: BMW M240i - żelazna pięść w jedwabnej rękawicy

Z rynku motoryzacyjnego coraz częściej znikają samochody, które są mało uniwersalne. Wiele popularnych hatchbacków straciło nadwozia trzydrzwiowe, a niektóre modele zostały zastąpione SUV-ami, Są jednak marki, które pielęgnują relacje z klientami, dla których liczy się coś więcej niż pojemny bagażnik i wygoda w instalowaniu fotelików dla dzieci.

Maciej Gomułka

BMW M240i - test wideo

Najnowsze wcielenie Serii 2 jest szersze, dłuższe oraz niższe względem swojego poprzednika. Dodatkowo kierowca może liczyć na nowe multimedia oraz bardzo szeroki wachlarz systemów asystujących. To, co jednak najbardziej elektryzuje w tym modelu to silnik, który (póki na rynku nie pojawi się odmiana M2) jest najmocniejszą możliwą opcją do wyboru.

Sercem tego modelu jest jednostka R6 o pojemności 3 litrów i mocy 374 KM. Maksymalny moment obrotowy na poziomie 500 Nm sprawi, że — według katalogu — będziemy w stanie osiągnąć pierwszą setkę po 4,3 sekundy, a jeśli odczekamy kilka kolejnych chwil, to osiągniemy maksymalną prędkość wynoszącą 250 km/h.

Brzmienie silnika jest bardzo przyjemne dla ucha, zwłaszcza w górnym zakresie obrotów, natomiast nawet w trybie sportowym akustyka układu wydechowego nie przyprawia o ból głowy. Wręcz przeciwnie! Aż chce się tego słuchać. Tryby jazdy całkowicie zmieniają oblicze tego samochodu, dlatego auto idealnie sprawdzi się w codziennym użytkowaniu.

Ceny Serii 2 zaczynają się od 155 tys. zł. Odmiana M240i to wydatek na poziomie 250 tys. zł, natomiast nasz testowy egzemplarz to koszt dwóch bazowych modeli. Z niecierpliwością pozostaje nam poczekać na odmianę M2, która z pewnością da więcej sportowej frajdy, niemniej M240i to idealne wyważenie pomiędzy przyjemnym na co dzień komfortem a wywołującym uśmiech, drapieżnym obliczem.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach