Test: Aprilia SL750 Shiver GT 

Dziennikarze brytyjskiego magazynu MCN przetestowali nowy model włoskiego koncernu Aprilia. Chris Newbigging przejechał jednośladem 500 mil (po mieście i autostradzie). SL750 Shiver GT ma silnik o pojemności 749 cm3 od podstawowej wersji. Co pokazał ten test?

Obraz
Damian Zarzycki

Dziennikarze brytyjskiego magazynu MCN przetestowali nowy model włoskiego koncernu Aprilia. Chris Newbigging przejechał jednośladem 500 mil (po mieście i autostradzie). SL750 Shiver GT ma silnik o pojemności 749 cm3 od podstawowej wersji. Co pokazał ten test?

Aprilia SL750 Shiver GT to model z 2009 roku, bazujący na modelu SL750 Shiver. To właśnie ze starej wersji pochodzi silnik V-Twin o pojemności 749 cm3, który trzeba przyznać jest żwawy i zapewnia dość dynamiczną jazdę. Pozostałe części oraz akcesoria są nowe. Jednoślad ukierunkowany jest na rynek średnich motocykli, jego cena wynosi około 32 000 złotych i jak podkreśla  Newbigging  ta Aprilia nie wygląda na taki motocykl. Przypomina droższe pozycje na rynku. Wygląd oraz design może się podobać, zresztą Włosi słyną z projektowania ładnych jednośladów.

Pojawiła się w SL750 Shiver GT kratowana rama, która ma spełniać cele ekonomiczne i pozwolić kierowcy oszczędzić na beznynie. I rzeczywiście silnik jest ekonomiczny. Ale nie jest przy tym żadnym "zawalidrogą" - 95 koni mechanicznych dostarczają dość dużo mocy. Czerwone pole na obrotomierzu plasuje się na 10 000 obrotach. Pozwala to na dynamiczną jazdę zarówno w mieście jak i na autostradzie. No i zdaniem MCN pojawiło się bardzo komfortowe zawieszenie, które pomaga w codzienniej jeździe przez nierówne ulice współczesnych miast. Warto dodać, że za dopłatą dostępna jest wersja z systemem ABS.

 Jest to zatem bardzo udana pozycja na rynku za rozsądną cenę!

Źródło: motorcyclenews.com

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa