Tesle przez dwa miesiące nie wjadą do chińskiego Beidaihe. To nie pierwsza taka sytuacja

Tym razem nie osobom postronnym, a teslom wstęp wzbroniony. I bynajmniej nie chodzi o specyfikę napędu auta. Nieoficjalny powód dwumiesięcznego zakazu wjazdu do jednego z chińskich miast może wydawać się śmieszny — chodzi bowiem o strach przed szpiegostwem.

Właściciele tesli mieszkający w chińskim Beidaihe mogą mieć nie lada problemWłaściciele tesli mieszkający w chińskim Beidaihe mogą mieć nie lada problem
Źródło zdjęć: © fot. Michał Zieliński
Filip Buliński

Jak zdradził agencji Reuters jeden z funkcjonariuszy lokalnej policji, od 1 lipca samochody Tesli nie będą miały wjazdu do chińskiego Beidaihe, położonego na wschodzie kraju. Choć oficjalny powód nie został przedstawiony, policjant powiedział, że chodzi o "sprawy narodowe".

Cała sytuacja ma związek z corocznym zjazdem oficjeli i liderów partii rządzącej, którzy za zamkniętymi drzwiami będą omawiać tajne sprawy dotyczące kraju. Powstaje więc pytanie, co ma do tego wszystkiego samochód Tesli?

Wszystko zaczęło się w zeszłym roku, gdy chińskie wojsko zakazało wjazdu teslom do swoich kompleksów, obawiając się, że kamery zamontowane w autach mogą posłużyć do szpiegowania. Elon Musk zaprzeczył wówczas sugestiom, twierdząc, że gdyby tesle faktycznie nielegalnie przekazywały chronione informacje w Chinach czy jakimkolwiek innym kraju, zamknąłby firmę.

Co więcej, już podczas czerwcowej wizyty prezydenta Chin Xi Jinpinga w Chengdu samochody Tesli nie mogły wjechać do poszczególnych obszarów miasta. Oficjalnie zakaz wjazdu dla wspomnianych aut nie został ogłoszony, ale cała sprawa wyszła na jaw, gdy w mediach społecznościowych wypłynęły filmy z przekierowaniem tesli na inne ulice.

Prawdopodobnie więc i tym razem rządzący obawiają się szpiegowania. Ograniczenia dla tesli są o tyle ciekawe, że Chiny są jednym z największych rynków zbytu dla amerykańskich elektryków. Co więcej, na terenie Państwa Środka znajduje się jedna z największych fabryk marki.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut