Tesla wybuduje w Europie gigantyczną fabrykę

Tesla rozwija się w imponującym tempie. Aby sprostać rosnącemu popytowi i kontynuować rozwój, amerykańska firma będzie niebawem potrzebować kolejnej fabryki. Wiemy już, że zakład powstanie w Europie.

Obraz
Źródło zdjęć: © Tesla
Aleksander Ruciński

Podczas niedawnej konferencji prasowej Tesli w Niemczech, potwierdził to sam szef marki, Elon Musk. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, fabryka może ruszyć już za około 2 lata. Nadal jednak nie znamy dokładnej lokalizacji. Niewykluczone, że wybór padnie właśnie na Niemcy z uwagi na rozbudowaną infrastrukturę i centralne położenie w Europie.

Gigafactory 2 - taką nazwę otrzyma nowy zakład Tesli ulokowany na Starym Kontynencie. Tesla zamierza wytwarzać zarówno samochody, czy silniki jak i baterie, szczególnie te przeznaczone na europejski rynek, coraz bardziej chłonny w kwestii pojazdów elektrycznych. Przypominamy, że już niebawem Tesla rozpocznie dystrybucję swojego prawdziwego hitu, jakim jest Model 3. Auto sprzedało się w rekordowej ilości 40 000 egzemplarzy. Zysk z ich sprzedaży pozwoli Tesli jeszcze szerzej rozwinąć skrzydła.

Budowa Gigafactory 1
Budowa Gigafactory 1 © Tesla

Model 3 jest kluczowy także w kwestii budowy fabryki. Musk poinformował bowiem, że obecnie firma koncentruje się na wyprodukowaniu i dostarczeniu do klientów zamówionych aut. Gdy to nastąpi, proces budowy Gigafactory 2 rozpocznie się na dobre. Liczymy, że stanie się to w okolicach 2018 roku. Co ciekawe, budowa nowego, europejskiego zakładu będzie najambitniejszym projektem w historii Tesli. Inwestycja pochłonie około 5 mld dolarów i da miejsce pracy około 10 000 osób.

Szacuje się, że zakład zajmie powierzchnię ponad 150 boisk piłkarskich, podobnie jak aktualnie budowana, amerykańska fabryka Gigafatory 1, będzie w dużej mierze zasilana energią odnawialną. Z pewnością będzie to jedna z największych inwestycji w Europie, w ciągu najbliższych kilku lat. Państwo, w którym Tesla zdecyduje się ulokować swoją inwestycję nie jest jeszcze znane. Chętnych nie powinno jednak zabraknąć.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

DOL-e na polskich drogach. Ich budowę zaczęto w czasach zimnej wojny
DOL-e na polskich drogach. Ich budowę zaczęto w czasach zimnej wojny
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie