Tesla już nie celuje w 20 mln elektryków. Ambitny plan odszedł w zapomnienie

Szumne zapowiedzi to specjalność Elona Muska. Gorzej z ich realizacją. Wygląda na to, że sławny wizjoner znów obiecał za wiele. Mowa o planach dotyczących produkcji 20 mln elektryków rocznie.

Tesla Model X PlaidTesla Model X Plaid
Źródło zdjęć: © Autokult.pl | Mariusz Zmysłowski

W 2020 roku Elon Musk stwierdził, że maksymalnie przed końcem dekady Tesla będzie sprzedawać 20 mln pojazdów rocznie, dwukrotnie przebijając Toyotę będącą największym producentem samochodów na świecie.

Choć plan brzmiał nierealnie, cyklicznie pojawiał się w oficjalnych sprawozdaniach Tesli za lata 2021 i 2022. Zniknął jednak z opublikowanego niedawno sprawozdania za rok 2023. Wszystko wskazuje więc, że Tesla zrezygnowała z tego celu.

Decyzja może być powiązana z niedawnymi zapowiedziami dotyczącymi porzucenia projektu taniego auta elektrycznego, kosztującego około 25 tys. dolarów. Analityk rynku Sandeep Rao z "Leverage Shares", cytowany przez "Reutersa" stwierdza, że "znaczną część celu Tesli na rok 2030 stanowiła wieloletnia obietnica firmy dotycząca wprowadzenia niedrogich samochodów za 25 000 dolarów".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Tesla model 3 HL- a Elon znowu swoje

W sytuacji gdy takowe nie trafią na rynek, realizacja ambitnego planu wydaje się niemożliwa. Jednocześnie zwiększono nacisk na technologię jazdy autonomicznej i pojazdów transportu publicznego.

Robotaxi i humanoidalny robot Optimus będą "niezwykle ważne" dla Tesli, powiedział Musk w czwartek za pośrednictwem łącza wideo na corocznej konferencji "Viva Technology" w Paryżu.

Powyższa wypowiedź może oznaczać, że osobowe auta Tesli zejdą na dalszy plan, a priorytetem staną się inne technologie przyszłości.

Wybrane dla Ciebie

Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"