Terenowy Seat Ateca. Tuning w dobrej sprawie

Ateca, tak jak większość kompaktowych SUV-ów, zdecydowanie nie została stworzona z myślą o jeździe w terenie. Mimo agresywnego wyglądu i sporego prześwitu, 99 proc. egzemplarzy raczej nigdy nie opuści utwardzonych dróg. Czy jednak da się zrobić z tego auta pełnoprawną terenówkę? Specjaliści z JE Design spróbowali.

Wygląda dobrze, a dzięki terenowym oponom i sporemu prześwitowi, powinna dać sobie radę w terenie.Wygląda dobrze, a dzięki terenowym oponom i sporemu prześwitowi, powinna dać sobie radę w terenie.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Zazwyczaj, gdy SUV trafia na tuningowy warsztat, jeszcze bardziej oddala się od terenowego charakteru. Większe felgi z niskoprofilowymi oponami, zmniejszony prześwit oraz liczne spojlery i dokładki - tak wyglądają kluczowe modyfikacje przeciętnego przedstawiciela tego segmentu.

Prezentowany przypadek jest zupełnie odwrotny. Specjaliści z niemieckiej firmy tuningowej JE Design, wspólnie z luksemburskim salonem Seata, postanowili nadać modelowi Ateca więcej terenowego charakteru. Powstało auto, które zdecydowanie sprawdzi się nie tylko na leśnych duktach, ale i w głębszym błocie czy śniegu.

Wszystko za sprawą prześwitu, który wzrósł o 20 mm. Dzięki temu w nadkolach udało się zmieścić spore koła obute w terenowe opony. Ponadto błotniki zyskały dodatkowe, czarne osłony, poszerzające nadwozie o 35 mm z każdej ze stron. Zamontowano również ochronną płytę pod silnikiem czy dodatkowe, LED-owe oświetlenie na dachu.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Całość ubrano w lakier, a właściwie folię o barwie, której nie znajdziecie w palecie kolorów Seata. Wojskowa matowa zieleń podkreśla ostry charakter pojazdu i sprawia, że auto przykuwa uwagę. Podobną rolę pełnią dwie końcówki wydechu wkomponowane w zderzak z aluminiową listwą. Mimo terenowych konotacji znalazło się więc miejsce na odrobinę sportowego szaleństwa.

To bez wątpienia jeden z ciekawszych projektów opartych na SUV-ie Seata. Niestety koszt zastosowanych przeróbek nie należy do niskich. Łączna cena modyfikacji oscyluje w granicach 14 tys. euro. Dla porównania, cenniki Ateki w Niemczech startują od 20 tys. euro. Na tuning wydacie więc niemal 3/4 wartości samochodu.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/14] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach