Finowie zbudowali golfa z 4-litrowym V8 z BMW i napędem na tył. Zamiata tyłem aż miło

Niedługo zima, więc znów powszechne stanie się powiedzenie "piłowanie golfa na ręcznym pod supermarketem, to nie drift". A co jeśli ten golf ma napęd na tył? I mocarne V8 pod maską? To nieco zmienia postać rzeczy.

Oto zwykły golf z 1.5 TSI pod maskąOto zwykły golf z 1.5 TSI pod maską
Źródło zdjęć: © fot. Konrad Skura
Filip Buliński

Z wyglądu jest niepozorny – ot zwykły, srebrny, 5-drzwiowy vw golf 7. generacji, jeżdżony tylko przez starsze małżeństwo co niedzielę do kościoła. A przez wnuczka codziennie "upalane" na torze. Swoją prawdziwą moc, samochód skrywa pod karoserią, a twórcami tego projektu jest fiński zespół Maailmanlopun, co w tłumaczeniu na język polski znaczy tyle, co "maszyny apokalipsy".

Co zatem napędza tego "apokaliptycznego" golfa? Silnik został wymieniony na 4-litrowe V8 z BMW (M60B40) o mocy 286 KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 400 Nm. Co prawda to mniej od topowego, 300-konnego Golfa R, ale najprawdopodobniej ten drugi nie będzie dawał tyle frajdy, a na pewno nie będzie tak widowiskowy, jak volkswagen z V8. Zobaczcie sami:

RWD Volkswagen Golf MK7 Drift Car - Builds Series

Całe podwozie zostało zmodyfikowane, żeby nie tylko pomieścić małą bestię z Monachium, ale także, żeby dopasować napęd na tylną oś. W tym sposób z przodu wylądowała belka od BMW Serii 3 (E36), a z tyłu – belka wraz z dyferencjałem od BMW Serii 5 (E39), w którym m.in. montowano fabrycznie ów silnik. Można więc powiedzieć, że jest to Golf już tylko z nazwy i wyglądu.

Twórcy dołożyli do tego gwintowane zawieszenie BC Racing, wyrzucili zbędne gadżety z wnętrza, jak np. tylną kanapę, zamontowali porządną klatkę bezpieczeństwa i dopasowali przednią część kabiny do driftu, montując m.in. dźwignię hydraulicznego hamulca ręcznego czy zmieniając położenie dźwigni zmiany biegów. Deska rozdzielcza pozostała jednak oryginalna na swoim miejscu.

Wszystkie zabiegi sprawiły, że samochód waży tylko 1300 kg, co w połączeniu z blisko 300 KM daje już możliwość "zaszalenia" na torze. Więcej takich projektów poprosimy!

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów