WAŻNE
TERAZ

Będzie rozmowa Trump-Nawrocki. Biały Dom zabiera głos

Telemetria auta w telefonie - nowy pomysł Opla

Opel wraz z nową Astrą OPC udostępnia kierowcom możliwość odczytu szczegółowych danych o aucie w czasie rzeczywistym. Wystarczy do tego specjalna aplikacja w telefonie komórkowym lub innym urządzeniu.

OPC PowerAppOPC PowerApp
Piotr Ślusarczyk

Opel wraz z nową Astrą OPC udostępnia kierowcom możliwość odczytu szczegółowych danych o aucie w czasie rzeczywistym. Wystarczy do tego specjalna aplikacja w telefonie komórkowym lub innym urządzeniu.

Informacje o tym, co dzieje się z autem, przesyłane są do telefonu za pośrednictwem magistrali CAN (Controller Area Network). Jest to centralny system łączący dane ze wszystkich modułów elektronicznych w pojeździe. Dane wysyłane są do telefonu z częstotliwością 30 Hz przez Smart Phone Controller, czyli coś w rodzaju czarnej skrzynki połączonej z magistralą CAN.

OPC PowerApp
OPC PowerApp

Na ekranie urządzenia można monitorować do 60 różnych parametrów, m.in. pozycję przepustnicy, ciśnienie doładowania, moment obrotowy czy przyspieszenie boczne. Dane da się potem zachować w pamięci aplikacji. Poza tym OPC PowerApp dzięki integracji z systemem GPS pozwoli zmierzyć czasy okrążeń, jeśli kierowca wybierze się na wycieczkę na tor. Oprócz samego czasu program przeanalizuje także punkty hamowania, przeciążenia oraz prędkość na poszczególnych odcinkach toru.

Aplikacja oferuje wiele różnych trybów wyświetlania informacji, aby jak najwygodniej można było śledzić pożądane w danym momencie dane. Obecnie OPC PowerApp dostępne jest na iPhone'y, iPady i iPody touch w cenie 0,79 euro. Na początku 2013 roku ma się pojawić również jej odpowiednik na urządzenia z Androidem.

Pierwszym autem wspierającym takie rozwiązanie jest 280-konny Opel Astra OPC.

  • OPC PowerApp
  • Obraz
  • Obraz
  • OPC PowerApp
  • OPC PowerApp
[1/5] OPC PowerApp Źródło zdjęć: |

Źródło: Opel

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km