TechArt Cayman Aerokit (2013)

Jak to bywa zazwyczaj w przypadku TechArta, w kompleksowych modyfikacjach danego modelu Porsche, tuner ten najpierw pokazuje pakiet stylistyczny. Tak właśnie jest też z Caymanem.

Obraz
Olgierd Lachowski

Mający wspólną z Boxsterem płytę podłogową Cayman jest pełnoprawnym członkiem rodziny Porsche. Ba, w niektórych testach dostaje łączną ocenę końcową identyczną jak Porsche 911, bo choć Cayman jest nieco wolniejszy od swojego słynnego brata, to jednak pod względem kosztów zakupu jest samochodem wyraźnie tańszym.

Obraz

Cayman jest oferowany w dwóch wersjach. Podstawowa odmiana ma 2,7-litrowy silnik o mocy 275 KM. Model S ma większą, bo 3,4-litrową jednostkę napędową o mocy 325 KM. W obu wozach motory to konstrukcje przeciwsobne o sześciu cylindrach, które technicy zamontowali centralnie. Niezależnie od wersji silnikowej klient ma do wyboru manualną bądź zautomatyzowaną skrzynię przekładniową o dwóch sprzęgłach.

Słabszy Cayman, w zależności od skrzyni biegów, przyspiesza do 100 km/h w czasie 5,70-5,60 s i osiąga prędkość 264-266 km/h. W mocniejszej odmianie coupé z Niemiec do setki rozpędza się w 5,00-4,90 s i rozwija prędkości od 281 do 283 km/h.

Obraz

Nim pojawią się zestawy tuningowe ingerujące w osiągi jednostek silnikowych, znana firma TechArt przygotowała pakiet zmieniający nieco wygląd samochodu. Na tle pozostałych kitów proponowanych do innych modeli Porsche, ten do Caymana wygląda najskromniej, ale chyba najlepiej – a już na pewno lepiej niż przeznaczony do Cayenne pakiet Magnum.

Obraz

Z przodu tuner montuje dwuczęściowy spojler przyklejany pod zderzak. Jeśli chodzi o bok małego Porsche, to tutaj nieco inaczej prezentują się oprawy lusterek zewnętrznych oraz koła.  Warsztat z Niemiec proponuje montaż 21-calowych 5-ramiennych felg Formula III, które mogą być malowane na dowolny błyszczący lub matowy kolor. Wydaje się, że 21 cali, to najwięcej ile da się założyć do Caymana, żeby nie wyglądał pokracznie.

Z tyłu pojawił się wysunięty nieco większy od seryjnego spojler oraz „dyfuzor” z wystającymi przez niego rurami wydechowymi.

Obraz

Jako dodatkowe zmiany, ale nie wchodzące w skład żadnego pakietu, TechArt oferuje sportowy układ wydechowy z zaworem regulacyjnym oraz sztywniejsze i krótsze o 35 mm od fabrycznych sprężyny zawieszenia.

Nie wiadomo kiedy będą dostępne kity zwiększające parametry silników.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/10] Źródło zdjęć: |

Źródło: carscoops

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy