TATA Nano - europejskie testy zderzeniowe

TATA Nano to krótko ujmując najtańszy samochód świata. Mogłoby się wydawać, że indyjska firma włożyła spore pieniądze w promocję tego modelu, jednak jest wprost przeciwnie - kluczowe okazało się tutaj nazwanie pojazdu najtańszym na świecie.

TATA NanoTATA Nano
Mateusz Gajewski

Dziś specjalnie dla wszystkich osób interesujących się tym modelem mamy wyjątkową ciekawostkę. Od zawsze rozmawiano na temat bezpieczeństwa w "najtańszym samochodzie świata". Przekonajmy się więc na własne oczy jak wyglądają testy zderzeniowe modelu Nano.

TATA Nano to krótko ujmując najtańszy samochód świata. Mogłoby się wydawać, że indyjska firma włożyła spore pieniądze w promocję tego modelu, jednak jest wprost przeciwnie - kluczowe okazało się tutaj nazwanie pojazdu najtańszym na świecie.

Dziś specjalnie dla wszystkich osób interesujących się tym modelem mamy wyjątkową ciekawostkę. Od zawsze rozmawiano na temat bezpieczeństwa w "najtańszym samochodzie świata". Przekonajmy się więc na własne oczy jak wyglądają testy zderzeniowe modelu Nano.

Tata Nano first European frontal crash test

W testach użyto zmodyfikowanego modelu, bowiem jak mówi szef designu, Clive Hickman,* (...) nigdy nie planowaliśmy modelu bazowego dla Europy*.

Auto jadące z prędkością 56km/h uderzało w stojącą przeszkodę. Modyfikacje, o których mowa, to więcej pianki zabezpieczającej wokół pojazdu, a także nieco grubsze wzmocnienia przedniego zderzaka i bocznych drzwi. Nic Fasci, który oceniał wyniki przeprowadzonego w Wielkiej Brytanii testu, powiedział, że samochód wypada całkiem nieźle na tle konkurencji. Zatwierdzenie w tych testach to pierwszy krok do sprowadzenia modelu Nano do salonów w Europie (rok 2012).

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem, czy całoroczne sprawdzą się latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne sprawdzą się latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam