TATA Nano - amerykański debiut w Detroit

Choć TATA Nano już od dawna sprzedaje się na rynku indyjskim, to w USA najtańszy samochód świata zadebiutował dopiero teraz, podczas targów w Detroit. Z ciekawszych funkcji warto zwrócić uwagę na fakt, iż pasażer wraz z kierowcą mogą się cieszyć elektrycznie sterowanymi szybami - pasażerowie siedzący na tylnej kanapie niestety muszą otwierać/zamykać szyby manualnie. To tylko jeden przykład najlepiej obrazujący fakt, dlaczego pojazd ten nazywa się najtańszym samochodem świata.

Mateusz Gajewski

Choć TATA Nano już od dawna sprzedaje się na rynku indyjskim, to w USA najtańszy samochód świata zadebiutował dopiero teraz, podczas targów w Detroit. Z ciekawszych funkcji warto zwrócić uwagę na fakt, iż pasażer wraz z kierowcą mogą się cieszyć elektrycznie sterowanymi szybami - pasażerowie siedzący na tylnej kanapie niestety muszą otwierać/zamykać szyby manualnie. To tylko jeden przykład najlepiej obrazujący fakt, dlaczego pojazd ten nazywa się najtańszym samochodem świata.

Jeśli patrzymy na ten pojazd z zewnątrz, to w zasadzie wcale nie wygląda on tak tanio. Coś w stylu Daewoo Matiza, jednak nieco bardziej luksusowego. Z pewnością nie jest to pojazd, jakim wybrałbym się w daleką podróż po Europie, ale jeśli chodzi o przemieszczanie się w obrębie granic miasta to czemu nie. Wnętrze okazuje się być przestronnym (tak donoszą blogerzy amerykańskiego autobloga), a zaokrąglony dach niweluje uczucie klaustrofobii (dosłowny cytat).

Przyznam szczerze, że choć sam nie kupiłbym modelu TATA Nano (no chyba, że z ciekawości), to poleciłbym ten pojazd wszystkim tym, którzy szukają taniego i zwinnego sposobu na przemieszczanie się w obszarach miejskich. Mały samochodzik zmieści się praktycznie wszędzie, a miejsca we wnętrzu wystarczy dla czterech dorosłych osób.

PS. Na zdjęciu we wstępie koncepcyjna wersja modelu europejskiego TATA Nano.

Źródło: autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle, co nic
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle, co nic
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy