Taki powinien być Black Series? – HMS C 63 AMG Kompressor Stage 3 (2011)

Ostatnio Mercedes zaprezentował model C 63 AMG Coupé Black Series, mający 6,2-litrowy silnik o mocy 517 KM. To auto wypada jednak blado przy 670-konnym C 63 AMG przygotowanym przez HMS, który mógłby być fabryczną wersją Black Series z nadwoziem typu sedan.

Obraz
Olgierd Lachowski

Seryjne C 63 AMG sedan i coupé dzielą ten sam 6,2-litrowy silnik o ośmiu cylindrach, który w zależności od modelu rozwija moc 457 KM (w sedanie) oraz 517 KM (w coupé Black Series).

W sedanie 457 KM osiągane jest przy 6800 obr./min, a 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 5000 obr./min. Dostępny jest też firmowy pakiet Performance, w którym auto podkręcono do 487 KM.

Obraz

Ponad 1700-kilogramowy samochód potrzebuje tylko 4,70 s, aby osiągnąć prędkość 100 km/h, i zaledwie 10,30 s na rozpędzenie się do 160 km/h. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h.

Już za 950 euro tuningowa firma HMS może zdjąć ogranicznik prędkości, ale to jedynie początek tego, co oferuje tuner. Pakietów tuningowych jest aż 8, z czego w trzech montowana jest sprężarka mechaniczna. To właśnie ta ostatnia, najwyższa wersja jest przedmiotem dzisiejszego opisu.

Na szczycie tuningowej hierarchii w HMS znajduje się zestaw Kompressor Stufe 3. W jego ramach instalowane są: sprężarka mechaniczna, nowe wtryskiwacze, międzystopniowa chłodnica powietrza doładowującego, sportowy filtr powietrza, sportowy „wydech”, oraz wymieniana jest pompa cieczy chłodzącej i chłodnica. Oczywiście niezbędne jest też nowe zaprogramowanie sterownika silnika.

Obraz

To wszystko kosztuje niespełna 28 tys. euro, a efekt jest imponujący, bo wóz może się pochwalić mocą 670 KM i maksymalnym momentem obrotowym 867 Nm. Niestety, nowe osiągi samochodu nie zostały podane, ale łatwo sobie wyobrazić, że prędkość maksymalna przekracza 300 km/h.

HMS zmieniło nieco nadwozie auta. Zamontowano przedni, szerszy zderzakospojler z diodami elektroluminescencyjnymi służącymi za światła do jazdy dziennej, poszerzenia błotników, tylny „dyfuzor” oraz sporych rozmiarów listwę na pokrywie bagażnika. Części wykonano z włókna węglowego.

Szersze błotniki były potrzebne do zmieszczenia pod nimi szerszych niż seryjne kół. Te mają szerokość 255 milimetrów (opony) z przodu i 285 mm z tyłu. Opony są zakładane na felgi 8,5 x19” (przód) i 10,0 x 19” (tył).

Obraz

Za przednimi felgami znajduje się wzmocniony układ hamulcowy, którego wentylowane i nawiercane tarcze hamulcowe mają średnicę 405 mm. Jeszcze głębiej kryje się nowe zawieszenie KW Clubsport, którego amortyzatory mają pełną regulację.

Firma HMS zrezygnowała z tuningu kabiny pasażerskiej.

Komplet przeróbek identycznych jak w tym samochodzie to spory wydatek. Wszystko z montażem kosztuje prawie 50 000 euro. W zamian dostajemy najmocniejszego Mercedesa C (pomijam Brabusa C V12 Bullit) na pewno mającego świetne osiągi.

Obraz

Na koniec pozostaje pytanie, czy nie tak właśnie powinien wyglądać seryjny Mercedes-Benz C 63 AMG Black Series z nadwoziem typu sedan?

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M156
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Kompresor
  • Moc maksymalna: 670 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 107,93 KM/l (seryjny – 73,62 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 867 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic SpeedShift
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
  • Koła przednie: 8,5 x19”
  • Koła tylne: 10,0 x 19”
  • Opony przednie: 255/35 R 19
  • Opony tylne: 285/30 R 19

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1730 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,58 kg/KM (seryjny – 3,79 kg/KM)
  • Długość: 4707 mm
  • Szerokość: 1795 mm
  • Rozstaw osi: 2765 mmblock position=\inside7491/block

Źródło: HMS

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej