Tak wygląda samochodowe wnętrze przyszłości według Boscha

BMW nie jest jedyną firmą, która pojawiła się na tegorocznych targach CES z nowoczesną kabiną przyszłości. Swoją interpretację samochodowego wnętrza zaprezentował także Bosch.

Obraz
Aleksander Ruciński

Niemiecki koncern oferujący szereg rozwiązań dla motoryzacji i nie tylko, nie po raz pierwszy odwiedził targi elektroniki użytkowej CES w Las Vegas. Tym razem firma pokazała imponujący koncept, który ma uzmysłowić nam jak będą wyglądać samochodowe wnętrza w przyszłości. W przeciwieństwie do BMW nie zdecydowano się na nowatorskie hologramy. Zamiast nich zastosowano powszechnie stosowane ekrany dotykowe. Ich ilość oraz rozmiary robią jednak wrażenie.

Najbardziej zaskakujący element kabiny Boscha stanowi kierownica, a raczej wolant, który nie ogranicza widoczności i pozwala bezproblemowo odczytywać wskazania z ekranu umieszczonego przed kierowcą. Właśnie tam wyświetlane są kluczowe informacje dotyczące statusu pojazdu. Drugi, identyczny ekran zamontowano naprzeciw pasażera. Ten z kolei pełni funkcję czysto multimedialną. Pozwala na oglądanie filmów lub surfowanie po sieci.

Obraz

Dwa pozostałe wyświetlacze umieszczono pośrodku. Pozwalają one kontrolować pokładowe systemy rozrywki oraz konfigurować ustawienia pojazdu. Zastępują właściwie wszystkie standardowe przyciski. We wnętrzu Boscha nie znajdziemy żadnych konwencjonalnych guzików. Wszystko sterowane jest przy pomocy ekranów dotykowych. Taki trend zauważalny jest już w obecnie oferowanych autach i wszystko wskazuje na to, że doczeka się kontynuacji.

Bosch chce, aby kabina byłą miejscem przyjaznym kierowcy. Zastosował więc system kamer i czujników mających za zadanie monitorowanie preferowanych ustawień fotela, kierownicy, czy lusterek. Opcjonalnie można wybrać także ulubioną muzykę, czy temperaturę we wnętrzu. Po zajęciu miejsca za kierownicą, kamera rozpozna twarz kierowcy i automatycznie dostosuje ustawienia według zapisanych wcześniej preferencji.

Obraz

Nie są to zaskakujące rozwiązania, a jedynie udoskonalone formy tego, co znamy już dziś. Kabina Boscha, choć futurystyczna i minimalistyczna, rysuje się jako realne rozwiązanie, mające szanse na stosowanie w przyszłości. W ostatnich latach samochodowe wnętrza znacząco się unowocześniły i wszystko wskazuje, że ten proces będzie jeszcze przyspieszał.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/11] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych